در ادامه تجلیل از مفاخر انجام شد؛

تجلیل از استاد ملی شطرنج ایلام

مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام گفت: در ادامه طرح تجلیل از مفاخر صندوق بازنشستگی کشوری از «سیدمحمدحسین موسوی» استاد ملی شطرنج استان ایلام تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان ایلام، در راستای تجلیل از مفاخر پیشکسوت استان ایلام؛ «سیدروح اله عبدالهی» مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام به همراه جمعی از کارکنان این صندوق و «محمد نیکوکار» رئیس هیئت شطرنج استان ایلام با حضور در منزل «سیدمحمدحسین موسوی» با این استاد ملی شطرنج ایران و پدر شطرنج استان ایلام دیدار و گفتگو کردند.

به گفت عبدالهی، سیدمحمدحسین موسوی، اولین رئیس هیئت شطرنج استان ایلام است که به مدت ۲۱ سال، لقب پدر شطرنج ایلام را داشت و با کسب ۱۲ عنوان قهرمانی مسابقات استانی و ۲ عنوان قهرمانی مسابقات غرب کشور، در سال ۱۳۸۷ مفتخر به کسب عنوان “استاد ملی” شد. وی همچنین به عنوان عضو شورای پیشکسوتان فدراسیون شطرنج کشور منصوب شده است.

استاد موسوی در عرصه ترویج و معرفی فرهنگ غنی استان ایلام نیز اقدام به تألیف و نشر ۳ عنوان کتاب “مسافر دیار زاگرس”، “بَگرو” و “دیار کهن” و نیز تألیف کتاب “آموزش شطرنج برای علاقمندان” کرده است.

در پایان این دیدار، مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام با اهدای گل و لوح تقدیر از مقام این استان پیشکسوت استان ایلام تجلیل کردند.