طی مراسمی و با هدف تجلیل از مفاخر صندوق بازنشستگی انجام شد؛

تجلیل از “بهرام طاهری دولت‌آبادی” استاد نگارگری استان اصفهان

مدیریت صندوق بازنشستگی استان اصفهان در مراسمی ضمن دیدار با استاد «بهرام طاهری دولت آبادی» از این استاد نگارگری استان اصفهان تجلیل کرد.

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان اصفهان، این مراسم در راستای اجرای طرح تجلیل از مفاخر و مشاهیر صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد که طی آن «علیرضا غفراللهی» مدیر صندوق بازنشستگی اصفهان با حضور در منزل استان «بهرام طاهری دولت آبادی» استاد نگارگری اصفهان از این استاد فرهیخته تقدیر و تجلیل کرد.

غفراللهی در این دیدار که جمعی از همکاران این مدیریت به همراه رئیس مجمع کانون های بازنشستگی استان اصفهان حضور داشتند، با قدردانی از فعالیت های این پیشکسوت برجسته در سطح ملی گفت: طرح تجلیل از مفاخر و مشاهیر فرصت مغتنمی است که صندوق در قالب آن می تواند در حد بضاعت از مفاخر جامعه بازنشستگی تقدیر و تجلیل کند.

«بهرام طاهری دولت‌آبادی» متولد سال ۱۳۲۴ است که در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در رشته مینیاتور ثبت‌نام کرد و زیر نظر اساتید این رشته دوره شش ساله هنرستان را به پایان رساند و در سال ۱۳۴۵ در همکاری با هیات ایتالیایی ایزمئو در مرمت نقاشی بناهای تاریخی اصفهان و سایر شهرهای استان همکاری داشت و در سال ۱۳۴۶ هم در تزئین هتل عباسی با سایر هنرمندان در زمینه نقاشی گل و مرغ همکاری کرد.

او در سال ۱۳۵۲ به دستور میراث فرهنگی جهت ورود به دانشگاه مرکزی مرمت رم عازم کشور ایتالیا شد، همزمان در آکادمی هنرهای زیبای رم نیز تحصیل کرد. سال ۱۳۵۸ به ایران بازگشت و در هنرستان هنرهای زیبا تا زمان بازنشستگی به فعالیت هنرآموزی اشتغال داشت.

وی در دانشگاه های مختلف استان اصفهان به تدریس نگارگری پرداخته و آثار زیادی در زمینه نگارگری، رنگ وروغن و آبرنگ خلق نموده است.

استاد طاهری دولت آبادی در سال ۱۳۷۸ پس از ۳۴ سال و اندی خدمت صادقانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بازنشسته شد.