در نخستین روز سال مهار تورّم و رشد تولید؛

عملیات اجرایی ۵ طرح دانش‌بنیان و خط توسعه محصولات شرکت شیرخشک پگاه شهرکرد با حضور وزیر تعاون آغاز شد

عملیات اجرایی افزایش ظرفیت تولید محصولات پودری و خط تولید کره و سردخانه شرکت شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد، روز سه‌شنبه یکم فروردین‌ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز و از ۵ طرح دانش‌بنیان این شرکت رونمایی شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین افتتاحیه این طرح که با حضور «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری، «احمد راستینه» نماینده شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی، «اسماعیل لله‌گانی» مدیرعامل بانک رفاه کارگران و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال، توجه ویژه‌ای به طرح‌های دانش‌بنیان شد و اقدامات قابل توجهی به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه طرح‌های دانش‌بنیان بستر استقلال و خودکفایی کشور را فراهم می‌کند، افزود: در حوزه تولید محصولات لبنی این مهم اهمیت دوچندانی دارد چرا که نه تنها در امنیت غذایی کشور مؤثر است بلکه ارزش صادراتی فراوانی نیز دارد.

مرتضوی تصریح کرد: با احداث خط توسعه شرکت شیرخشک نوزاد پگاه ظرفیت تولید شیر در این مجتمع به ۵۰۰ تُن در روز افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر آن یک مجتمع دامداری پنج هزار رأسی نیز در استان احداث می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین مواد اولیه از جمله شیر را از مشکلات شیرخشک پگاه اعلام کرد و گفت: با ایجاد مجتمع‌های دامداری می‌توان این دغدغه را برطرف کرد.

مرتضوی با بیان اینکه شرکت پگاه ارزش صادراتی بالایی دارد و در برخی کشورها برند برتر است، اظهار داشت: سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن کره در شرکت پگاه شهرکرد تولید می‌شود که جنبه صادراتی هم دارد.

گفتنی است، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران و جمعی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری، از ۵ محصول دانش بنیان در حوزه تغذیه نوزادان، دو پروژه عمرانی و خط تولید غذای کودک در شرکت شیر خشک نوزاد پگاه، رونمایی شد.

عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران نیز در این مراسم گفت: این پنج طرح دانش بنیان با اعتباری بالغ بر بیست هزار میلیارد ریال شروع به کار نموده است و خط تولید غذای کودک با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال، زمینه اشتغال مستقیم پانزده نفر را فراهم نموده است و با ایجاد افزایش ظرفیت تولید محصولات پودری شرکت شیر خشک نوزاد پگاه با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۲۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

وی همچنین از افزایش ظرفیت اسمی دریافت شیر این شرکت به ۴۰۰تن در روز خبر داد و افزود با تولید کره و ایجاد سردخانه ۱۰۰۰ تنی با هزینه ای بالغ بر هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۳۰ نفر به صورت مستقیم، فراهم خواهد شد.

حمید خدایی مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص این طرح ها اظهار داشت: سالیانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن کره در شرکت شیر خشک نوزاد تولید می شود که با ایجاد خط بسته بندی و سردخانه ۱۰۰۰ تنی جنبه صادراتی آن پر رنگ تر خواهد شد.