معاون استانداری هرمزگان تاکید کرد:

لزوم تاسیس تعاونی‌ها برای کمک به معیشت بازنشستگان و اشتغال فرزندان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: تاسیس تعاونی ها مهمترین راهکار و اقدام مشارکتی برای تقویت درآمد بازنشستگان و اشتغالزایی برای فرزندان این عزیزان است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان، مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان به همراه روسای کانون های بازنشستگان استان هرمزگان با «محسن خاکی نهاد» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان دیدار کردند.

محسن خاکی نهاد معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در این دیدار گفت: بازنشستگان سرمایه معنوی کشور و منبع ارزشمندی از تجربیات گذشته هستند که جامعه نیازمند بهره گیری از این تجربیات است و هرکاری درجهت رفاه بازنشستگان عزیز باید انجام شود.

وی با اشاره به جایگاه و نقش سالمندان و بازنشستگان در جامعه و لزوم احترام به این عزیزان، افزود: باید در حوزه فرهنگ سازی احترام به سالمندان و بهداشت روان آنها مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه این عزیزان سرمایه ارزشمند کشور هستند.

او تاکید کرد: دستگاههای اجرایی باید برای بازنشستگان خود برنامه داشته باشند و از آنها تجلیل کنند.

معاون استاندار از بازنشستگان به عنوان گنجی پنهان یاد کرد که تاکنون از ظرفیت آنان استفاده نشده است و در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست دولت سیزدهم در استان هرمزگان استفاده از همه ظرفیت ها برای شکوفایی استعدادهای ذاتی و بالقوه استان است و تجربه ای گرانبهاتر ازاین سرمایه ها وجود ندارد.

خاکی نهاد بیان داشت: آمادگی داریم ازدانش و تجربه غنی بازنشستگان استفاده کنیم وظرفیتی بهتر از بازنشستگان عزیز برای مشاوره وجود ندارد.

وی تکریم بازنشستگان را از اولویت دستگاه ها عنوان کرد.

او همچنین بیان کرد: تاسیس تعاونی ها مهمترین راهکار و اقدام مشارکتی برای تقویت درآمد بازنشستگان است که با توجه به پایین بودن حقوق آنان با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری موجود دراستان، علاوه بر درآمدزایی می تواند اشتغال لازم را برای فرزندان بازنشستگان که از دغدغه مهم این قشر فهیم و مهم جامعه است فراهم کند.

«محسن دوادی» مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان نیز اظهار داشت: رفع مشکلات و رسیدگی به معیشیت بازنشستگان عزیز یکی از دغدغه های دولت سیزدهم و صندوق بازنشستگی کشوری است و همیشه به دنبال رفع دغدغه های این عزیزان هستیم.

دوادی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرائی باید با تمام ظرفیت های موجود خود در جهت رفاه بازنشستگان پای کار باشند وبه منظور تحقق صد در صدی تعهد در سال جاری نیاز به همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و استفاده بهینه از همه‌ی ظرفیت‌ها وجود دارد به نحوی که همه باید پای کار بیایند و موانع موجود شناسایی و حل شود.