مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه انبارهای عمومی مطرح کرد:

ضرورت بازنگری و اصلاح ساختار هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در جهت سوددهی هرچه بیشتر در سال ۱۴۰۲/ توجه و اصلاح شرکت‌ها برای کسب منافع بیشتر برای بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در جهت سوددهی هرچه بیشتر و کسب منافع بیشتر برای بازنشستگان، بازنگری و اصلاح ساختار هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در سال ۱۴۰۲ ضروری است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «نعمت الله ترکی» در نخستین همایش مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران سراسر کشور که به مناسبت گرامیداشت «هفته کار و کارگر» و با هدف اعلام برنامه ها و سیاست های این مجموعه اقتصادی برگزار شد، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و با اشاره به فلسفه وجودی صندوق های بازنشستگی در دنیا گفت: این صندوق ها برای ارائه خدمات به افرادی تشکیل شده اند که بیشترین طول عمر خود را برای خدمت به جامعه، مردم و حاکمیت صرف کردند.

وی تصریح کرد: نقطه اتکا همه ما بعد از بازنشستگی، داشتن درآمد مناسب در این دوران است و همه افراد می خواهند بعد از بازنشستگی شاهد دریافت خدمات مناسب باشند.

ترکی تاکید کرد: پس تمامی تلاش ما برای افزایش درآمد در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی، در جهت رفاه حال بازنشستگان عزیز است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: ما برای افزایش درآمد شرکت‌ها و توسعه فعالیت‌ها و در نهایت کسب منافع بیشتر برای صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت کامل و جامعی را از شرکت‌های تابعه خود ازجمله شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خواهیم داشت.

ترکی با بیان اینکه «در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰هزار بازنشسته و وظیفه بگیر عزیز کشوری زیرپوشش این صندوق هستند» گفت: این عزیزان به مدت ۳۰ تا ۳۵ سال بخشی از درآمدشان را هر ماه به صندوق بازنشستگی پرداخت کرده اند و بنابراین و به حق، در دوران بازنشستگی انتظاراتی دارند که ما باید برای آن‌ها جواب قانع کننده ای داشته باشیم.

او ادامه داد: در این ۵ دهه که از عمر صندوق بازنشستگی می گذرد، تلاش ها بر این بوده است که درآمدی کسب شود تا بتوان خدمات بهتری که در شان و منزلت بازنشستگان است ارائه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تاکید بر عدم تعادل و پایداری در صندوق بازنشستگی به دلیل وجود مشکلات ساختاری و مدیریتی، افزود: ضروری است در جهت سوددهی هرچه بیشتر شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی برنامه ریزی مناسبی با رویکرد بازنگری و اصلاح ساختار هلدینگ ها و شرکت های تابعه انجام دهیم.

در همایش مدیران شرکت ها و شعب تابعه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران که با حضور «نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، «سیدرضا علیخانی» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، «مهدی آل ابراهیم» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، معاونان و مدیران ارشد ستاد مرکزی و همچنین تمامی مدیران عامل شرکت‌ها و شعب تابعه این شرکت در سراسر کشور به منظور بررسی عملکرد شرکت‌ها و شعب و برنامه ریزی و اعلام اهداف سال ١۴٠٢، همزمان با هفته کار و کارگر برگزار شد،مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در سخنانی ضمن قدردانی از برپایی این نشست سراسری، گفت: این نشست در ابتدای هفته و با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی با توجه به حجم بالای کاری که وجود دارد، نشان دهنده اهمیت جایگاه شرکت انبارهای عمومی است.

«سیدرضا علیخانی» با تاکید بر اینکه وضعیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در زمان امروز مناسب است، گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی امکان استمرار این شرایط و حتی بهبود وضعیت کنونی را فراهم کنیم .

علیخانی، با اشاره به وجود نقاط قوت و نقاط مستعد بهبودی در این شرکت ابراز امیدواری کرد که با حمایت های مدیرعامل صندوق بازنشستگی و اراده ای که در مدیرعامل و مجموعه مدیران و کارکنان انبارهای عمومی وجود دارد، قدم های مثبتی در سال ۱۴۰۲ در راستای بهبود اوضاع تمامی شرکت ها و شعب انبارهای عمومی برداشته شود.

در ابتدای این نشست، «مهدی آل ابراهیم» با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ۳۹ روز کاری حضور خود در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقاط قوت و قابل بهبود در زمینه‌های توسعه ناوگان عملیاتی، گسترش فعالیت در حوزه بندری، افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات بانکی، هم افزایی‌های درون گروهی، توسعه سرمایه گذاری، افزایش حجم عملیات و نفوذ در بازار، هوشمند سازی در زمینه مشتریان و تقویت کنترل های داخلی و… اشاره کرد

آل ابراهیم، همچنین با تشریح برنامه های سال ١۴٠٢ این شرکت، اظهارداشت: با نهایی شدن برنامه ها و اهداف تنظیم شده با حمایت های سهامداران و با تلاش مدیران و کارکنان شاهد رشد چشم گیر درآمدی در سال جاری خواهیم بود که در نهایت سهام داران و ذینفعان اصلی این بنگاه اقتصادی که بازنشستگان عزیز هستند از آن بهره مند خواهند شد.

وی با الهام از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف با کارگران شریف کشورمان در سنوات گذشته و تاکیدات همیشگی ایشان نسبت به توجه به شان و معیشت این قشر عزیز گفت: در همین راستا، دولت مردمی سیزدهم در راستای ایجاد عدالت اجتماعی گام های جدی برداشته و خوشبختانه مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همواره در این زمینه تاکید فراوان داشته اند.

او با تاکید مجدد بر کار تیمی، خالصانه و عالمانه و همچنین افزایش ایجاد همدلی و یک رنگی بین تمامی همکاران شرکت‌های تابعه گفت: این شرکت امانتی در دستان ما و حق الناسی از جانب بازنشستگان عزیز است. بنابراین، نداشتن امکانات و تجهیزات، دلیلی برای نجنگیدن و فعالیت بیشتر نیست؛ به همین دلیل، باید تمام تلاش خود را بر بازدهی هر چه بیشتر قرار داده و انسجام و هویت سازمانی را به سمت تعالی حفظ کنیم.

در ادامه این نشست، معاونین ستادی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به ارائه مهم ترین برنامه ها و هدف گذاری‌ها و انتظارات در حوزه فعالیت خود نسبت به شرکت‌های تابعه پرداختند. مدیران شرکت ها و شعب نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد شرکت یا شعبه خود به بیان نقطه نظرات و مشکلات موجود پرداختند.