در محل خانه مهر شهر یزد؛

دوره ورزشی یوگای بانوان بازنشسته یزد ۹ساله شد/ بانوانی که پای ثابت ورزش یوگا هستند

دوره ورزشی یوگای بانوان بازنشسته شهر یزد که در محل خانه مهر این شهر درحال برگزاری است به نهمین سال فعالیت خود رسید.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان یزد، باتوجه به استقبال پرشور بانوان بازنشسته یزدی و حضور فعال و مداوم آنها به غیر از دوسال همه گیری ویروس کرونا، دوره ورزشی یوگای بانوان بازنشسته بدون وقفه و بصورت مستمر درمحل خانه مهر یزد تشکیل شد.

این دوره ورزش یوگا در قالب دوره یک ماهه و هفته ای دو جلسه در روزهای شنبه و چهارشنبه برگزار می شود که خوشبختانه جای خود را درمیان بانوان بازنشسته یزدی باز کرده است.

براساس این گزارش، خانم «فاطمه وفایی» یکی ازورزشکارانی که سابقه حضور طولانی در این دوره های آموزشی را دارد در خصوص علت استمرار حضور خود در این دوره های آموزشی، می گوید: آرامش روحی و روانی خاصی در این دوره ها و با انجام‌ حرکات یوگا دارم. این ورزش و هر ورزش دیگری به خصوص در دوره سنی ما به سلامت جسم و روح ما کمک زیادی می کند.

خانم وفایی با قدردانی از مدیریت صندوق بازنشستگی استان یزد و عوامل خانه مهر یزد برای برگزاری این دوره ها بر حضور بازنشستگان در خانه های امید یا مهر بازنشستگان تاکید کرد.

خانم «زیبا دشتی» نیز که باوجود درد پا به صورت مرتب در این دوره ها شرکت دارند، تمرکز و رهاسازی ذهن، نظم درزندگی، مدیریت استرس واضطراب و همچنین نیاز جسمی به حرکت و انعطاف پذیری ماهیچه ها و مفصل ها را از جمله علل حضور خود در این دوره ها عنوان می کند.

وی با بیان اینکه سالن محل برگزاری و چگونگی برگزاری دوره های آموزشی مناسب است از تلاش مدیریت صندوق و کارکنان خانه مهر تشکر کرد.

خانم «شکوه آذری فر» نیز به عنوان یکی دیگر از ورزشکاران حاضر در این دوره ها یادآور شد: من از بدو بازنشستگی در سال ۱۳۹۴ تاکنون پای ثابت این دوره ها هستم.

وی همچنین گفت: پس از بازنشستگی به دردزانو و دست مبتلا شدم که پزشکان دستور عمل صادر کردند؛ ولی پس از حضور در دوره های ورزشی یوگا، به تدریج دردها فراموش شد و خوشبختانه از نظرجسمی و روحی آرامش پیدا کردم.