مدیر صندوق بازنشستگی استان خوزستان خبر داد:

برگزاری نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای بررسی مشکلات بازنشستگان در حوزه درمان

نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با مدیر کل صندوق بازنشستگی استان خوزستان و عضو هیات موسس مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری در محل حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خوزستان، در این نشست که معاونین درمان، بهداشت، توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و عضو مجمع عالی کانون های بازنشستگی کشوری نیز حضور داشتند، «آرش رشادتمند» مدیر صندوق بازنشستگی استان در خصوص همکاری و تعامل صندوق با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه ارائه خدمات بهداشتی به بازنشستگان و سالمندان و نقش تاثیرگذار صندوق استان در کمیته های ذیل استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی که مرتبط با حوزه سالمندان است توضیحاتی ارائه کرد و گفت:  صندوق بازنشستگی آمادگی ارائه خدمات بهداشتی به بازنشستگان در خانه های امید و سایر مراکز در سراسر استان خوزستان را با همکاری مراکز بهداشتی دارد.

رشادتمند با اشاره به اهمیت انعقاد قرارداد کلیه مراکز درمانی دولتی و خصوصی با شرکت آتیه سازان حافظ گفت: این مهم جهت ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان و جلوگیری از سردرگمی و تحمیل هزینه های اضافی به این قشر فرهیخته با ورود دانشگاه علوم پزشکی به موضوع پذیرش معرفی نامه شرکت بیمه گر از طرف کلیه پزشکان در سراسر استان قابل انجام است.

وی در حاشیه این جلسه گفت: این جلسه با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با محوریت بررسی مشکلات بازنشستگان در حوزه بهداشت و درمان استان برگزار شد.

او ادامه داد: در این نشست در مورد خدمات بهداشتی، درمانی و سایر خدماتی که می‌توان به شاغلین و مخصوصا بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ارائه داد، بحث و گفتگو شد.

رشادتمند افزود: جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به بازنشستگان عزیز، ماموریت‌های همه اعضا در حوزه‌های مختلف تعریف و تصویب شد.

در این نشست، «عبدالرحیم قاسمی مفرد»، عضو هیات موسس مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به جلسات هم‌اندیشی با صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان، مشخص شد که تقریبا ۷۵ درصد از مشکلات بازنشستگان، مساله بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: از این رو برای حل این مشکل تصمیم بر آن شد که جلسات مشترکی را با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز داشته باشیم تا بتوانیم دغدغه‌های حوزه سلامت بازنشستگان را برطرف کنیم.

عضو هیات موسس مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری اظهار داشت: توافقات بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راستای رفع مشکلات حوزه سلامت بازنشستگان انجام شده که قطعا بدون همکاری دو طرف، مشکلات این حوزه برطرف نخواهد شد.

وی بیان داشت: از مهمترین موضوعاتی که در جلسه مطرح شد، مساله بیمه تکمیلی است؛ چراکه هم‌اکنون زمان توافق و انعقاد قرارداد با بیمه‌های تکمیلی است و ما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، این مهم را به سرانجام برسانیم تا بازنشستگان عزیز بتوانند به بهترین نحو از مزایای این طرح برخوردار شوند.

سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با اشاره به لزوم توجه به جامعه بازنشستگان، دستورات لازم را به حوزه های بهداشت، درمان و اداری و مالی صادر کرد.

در پایان این نشست مقرر شد، ضمن تشکیل کمیته های مختلف و تخصصی با همکاری و تعامل حوزه های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی و صندوق بازنشستگی کشوری، موضوع ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی بازنشستگان با بهره گیری از مراکز مختلف درمانی و به کارگیری کلیه ظرفیت ها در دستور کار قرار گیرد.