مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با مسئولان روابط عمومی ستادی و استانی این صندوق:

اهمیت مدیریت بحران در حوزه رسانه و ارتباطات بالاتر از مدیریت بحران های طبیعی است/ امروز دنیا، دنیای رسانه است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در دنیای امروز که دنیای رسانه است، مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و اطلاعات، بسیار حساس تر و مهم تر از بحران‌های طبیعی است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت الله ترکی» در نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ستاد و مدیریت های استانی این صندوق که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: روابط عمومی برای ارتباط موثر با محاطب و انتقال پیام درست از عملکرد و دستاوردهای سازمان باید شناخت کاملی از خدمات سازمان داشته باشد.

ترکی با اشاره به اهمیت جایگاه ارتباطات و رسانه در دنیای امروز تصریح کرد: امروز با استفاده از رسانه، اذهان مخاطبان را مسموم می کنند و بر آن اثر می گذارند؛ بنابراین، روابط عمومی دیگر نمی تواند با اتکا به ساختار و ماهیت گذشته با چنین فضایی مقابله کند.

وی افزود: روابط عمومی باید به دانش مدیریت بحران، فن بیان و اقناع جامعه مخاطب، روش های اثرگذاری بر مخاطب، شناخت نیازهای جامعه دینفعان و ارتباط صحیح و پویا با بدنه سازمان و جامعه مجهز باشد.

ترکی یادآور شد: امروز بحران تنها بحران های طبیعی نیست؛ بحران فکری، اجتماعی و فرهنگی به مراتب بزرگتر و خطرناکتر از بحران های طبیعی است و دامنه اثرگذاری و تخریب آن به مراتب بیش از بحران طبیعی است.

وی ادامه داد: بنابراین، روابط عمومی ها باید به دانش مدیریت بحران و روش های گوناگون و جدید مدیریت رسانه و اقناع افکار عمومی مجهز شوند و این مساله تنها با آموزش و حرفه ای شدن قابل دسترسی است.

گفتنی است در این نشست، مسئولان روابط عمومی استان‌های صندوق بازنشستگی کشوری درباره محدودیت‌ها، مسائل و مشکلات این حوزه با مدیرعامل صندوق گفت و گو کردند.

پیش از این نشست نیز جلسه‌ای با محور برنامه‌ریزی برای بهبود فعالیت‌های حوزه ارتباطات و روابط عمومی و همچنین تعامل با رسانه‌های استانی با حضور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل شد.