به مقصد گنبد سلطانیه؛

مسابقه رالی گردشگری بازنشستگان استان زنجان برگزار شد

رالی خانوادگی بازنشستگان کشوری استان زنجان، از مقابل مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان به مقصد گنبد سلطانیه برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان زنجان، «میرهادی موسوی» مدیر صندوق بازنشستگی استان زنجان روز پنجشنبه ۱۸خردادماه در حاشیه برگزاری این مسابقات، گفت: این رالی خانوادگی با هدف ترویج سفر خانوادگی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان زنجان و به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر و دهه کرامت برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این رالی خانوادگی، تعدادی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری استان شرکت کرده بودند، ادامه داد: سفر، رُکن اصلی گردشگری است و بدون سفر گردشگری معنا پیدا نمی‌کند؛ برای نهادینه کردن فرهنگ سفر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی رالی خانوادگی برگزار شد که علاوه بر جنبه تفریحی، جنبه آموزشی نیز داشت.

مدیر صندوق بازنشستگی استان زنجان همچنین تصریح کرد: این رالی خانوادگی و تور شهری به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری و مدیریت استان و کانون جهانگردی اتومبیلرانی استان زنجان، برگزار شد.

موسوی با اشاره به رویکرد ترویجی سفرهای خانوادگی خاطرنشان کرد: عمده سفرهای استان زنجان با وسایل نقلیه شخصی و به همراه خانواده انجام می شود. از آنجایی بیشترین واحدهای اقامتی در مرکز استان قرار دارد، غالباً گردشگران، اقامتی چند روزه را در زنجان تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های سفر خانوادگی افزود: در سفرهای خانوادگی، فرصت مناسبی به ‌دست می‌آید تا اعضای خانواده ساعات بیشتری در کنار یکدیگر بوده و از نیازها، مشکلات و برنامه‌های همدیگر که تاکنون از آن غافل بوده یا کمتر به آن پرداخته اند، آگاهی یابند.

وی ادامه داد: گردشگران همچنین در کنار این جنبه های خانوادگی و ارتباطات فردی، از زیارت یا بازدید طبیعت و مکان های دیدنی نیز لذت می برند. بنابراین این اقدام، یکی از بهترین راه‌های تقویت و استحکام پیوندها و پایه‌های روابط خانوادگی است که به دنبال سفرهای خانوادگی به دست می‌آید.

«اکبر مرادی» رئیس کانون جهانگردی اتومبیلرانی استان زنجان نیز درباره این رالی خانوادگی و تور شهری گفت: این رالی بهترین رویکرد صندوق بازنشستگی کشوری است که همزمان با استانهای دیگر به پاس قدردانی و ارج نهادن به بازنشستگان و پیشکسوتان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده است.

وی افزود: این مسابقه به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز و دهه کرامت و با محوریت خانواده و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان و گنبد سلطانیه انجام شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان زنجان، این مسابقه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرمانداری شهرستان سلطانیه و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سلطانیه و عوامل اجرایی گنبد سلطانیه برگزار شد.

دی این رالی،، خودروهای شرکت‌کننده طبق نقشه طراحی شده پس از طی مسافت سفر از محل مدیریت استان به گنبد سلطانیه رسیدند و رانندگان و خانواده این عزیزان از گنبد تاریخی بازدید کردند. این برنامه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر با حضور مسئولین استان و شهرستان سلطانیه پایان یافت.