به میزبانی خانه امید شهرستان مرند؛

جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان استان آذربایجان شرقی برگزار شد

خانه امید شهرستان مرند میزبان آثار هنرمندان صنایع دستی به مناسبت “روز ملی صنایع دستی” بود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی ۴روزه هنرمندان استان در محل خانه امید شهرستان مرند با حضور «عبدالعلی محمدی» رئیس اداره میراث فرهنگی، خانم باباپور کارآفرین و مدیر آموزشگاه صنایع دستی، حجت الاسلام مشکی رئیس عقیدتی زندان و آقای فراز مدیر خانه امید اعضای هیئت امنا خانه امید و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان مرند گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف ترویج و رونق صنایع دستی و به منظور معرفی ظرفیت های هنری و تولیدات صنایع دستی متنوع شهرستان مرند از قبیل سفال، سرامیک، چرم دوزی، طراحی روی پارچه، گلیم بافی و….. در معرض دید عموم به نمایش درآمد و مورداستقبال خانواده های بازنشستگان بویژه کودکان قرارگرفت.

اولین روز از برگزاری نمایشگاه با نام “صنایع دستی و کودکان”، دومین روز”کارهای دستی کودکان“، سومین روز “هنر عکاسی و عکاسی از صنایع دستی و گردشگری “ و چهارمین روز نیز با عنوان “صنایع دستی و غذای سالم” نامگذاری شد.

در طول این جشنواره و نمایشگاه، مسابقات تفریحی از قبیل بادبادک پرانی، اوریگامی، نقاشی کودکان، شعرخوانی ‌اجرای نمایش برگزار شد.

در این نمایشگاه، از ۵۰ نفر برگزیده با اهدای جوایزی تجلیل شد. این مراسم که در فضایی کاملا شاد و مفرح برگزار شد با اجرای موسیقی سنتی زنده خاتمه یافت.