مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

۱۸۰۰ فرهنگی استان کردستان در مهرماه امسال بازنشسته می‌شوند

نشست مشترک مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان با مدیرکل آموزش و پرورش استان و کارشناسان حوزه بازنشستگی آن اداره کل در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان شهرستان سنندج برگزار و در آن بازنشستگی بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان کردستان در مهرماه ۱۴۰۲ مطرح شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، در این نشست «محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۲۵ نفر بازنشسته داشتیم که از این تعداد ۱۲۳۱ نفر یعنی ۸۱درصد آن متعلق به اداره کل آموزش و پرورش استان و تنها ۱۹ درصد مربوط به سایر دستگاه های اجرایی بوده است. 

وی افزود: با تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر همکارانم و همکاری و همراهی کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش در تمامی شهرستان ها بیش از ۸۰ درصد از بازنشستگان پارسال در همان مهرماه احکامشان صادر و حقوق دریافت کردند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان همچنین گفت: این مدیریت با وجود تعداد بسیار کم پرسنل خود، حداکثر تلاش خود را جهت ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان عزیز به کار گرفته است.

وی افزود: در سال جاری نیز آمادگی خود را برای برقراری به موقع حقوق بازنشستگان اعلام می کنیم و امیدواریم بتوانیم با حمایت و همکاری اداره کل اموزش و پرورش استان به جای ۸۰ درصد سال گذشته، برای تمامی فرهنگیان عزیز که بازنشسته می شوند، در همان مهرماه و بدون تأخیر حقوق برقرار کنیم و این عزیزان بتوانند حقوق خود را دریافت کنند.

احمدی در ادامه با اشاره به وضعیت مکان کانون های بازنشستگی آموزش و پرورش در استان، خواستار در اختیار گذاشتن فضای مناسب و در خور شأن بازنشستگان برای استقرار کانون های بازنشستگی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این نشست، با قدردانی از همراهی صندوق بازنشستگی کشوری با آموزش و پرورش استان، همراهی این دو مجموعه را سبب ارتقاء سطح خدمات رسانی به بازنشستگان عنوان کرد.

«هاشم ناظمی جلال» با بیان اینکه «فرهنگیان بازنشسته شایسته دریافت بهترین خدمات هستند» گفت: این اداره کل حداکثر تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان فرهنگی به کار خواهد گرفت.

وی گفت: اکثر بازنشسته های ما مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند و این موضوع می طلبد تا تعامل و همکاری خوبی میان این اداره کل و مدیریت صندوق وجود داشته باشد تا در کوتاهترین زمان ممکن و بدون تاخیر بتوانید نسبت به صدور احکام بازنشستگی عزیزان فرهنگی اقدام کنید.

او تصریح کرد: این اداره کل در حد امکان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با آن مدیریت در راستای خدمات دهی مطلوب به بازنشستگان فرهنگی اعلام می‌کند.

ناظمی در ادامه یادآور شد: با توجه به اجرای نظام رتبه بندی معلمان و همچنین شرایط جدید بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه، پیش‌بینی می‌کنیم که در مهرماه سال جاری، نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ نفر بازنشسته فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و ناترازی ورودی ها به بازنشستگان این دستگاه، نقش بازنشستگان در سال های اخیر را در موضوع استمرار خدمت، ویژه توصیف و از همکاری فرهنگیان بازنشسته در این زمینه قدردانی کرد.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست «منوچهر مخدومی» معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان کردستان، فلسفه برگزاری این نشست را تقدیر از زحمات کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری در استان کردستان عنوان کرد که به بهترین شکل در جهت بررسی پرونده و صدور احکام فرهنگیان بازنشسته تلاش کرده اند.

مخدومی با بیان اینکه آموزش و پرورش در مقایسه با دیگر دستگاه ها، بیشترین تعداد بازنشسته را دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱، از تعداد بازنشستگان فرهنگی استان حدود ۹۸ درصد آن ها عضو صندوق بازنشستگی کشوری و ۲ درصد دیگر تحت پوشش تامین اجتماعی بودند.

وی از برگزاری جلسه وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه در هفته آتی خبر داد و افزود: مقرر است جهت تسریع در صدور احکام بازنشستگان، سهم صندوق بازنشستگان کشوری پرداخت شود تا فرهنگیان عزیز احکام بازنشستگی خود را دریافت کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با همکاری صندوق بازنشستگان کشوری در استان کردستان از دغدغه همکاران بازنشسته کاسته شود.

در پایان این نشست، با اهداء لوح از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان، از زحمات و همکاری های مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان تقدیرشد.