مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری: ثبت نام ۲۱۱۶ نفر در بانک اطلاعات نخبگان صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری عطاریان اظهار داشت: تجلیل از بازنشستگان به عنوان گنجینه های ارزشمند علمی کشور با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب ایشان و همچنین نسل جدید امری ضروری برای حضور موثر این قشر در جامعه و فراهم ساختن بسترهای لازم برای ایجاد تشکل های تخصصی بازنشستگان است.
وی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشور ی در راستای به ثمر رساندن اهداف خود که همانا تقدیر و تکریم از خیل عظیم بازنشستگان کشوری بعنوان گنجینه های علم ومعرفت می باشد ، اقدام به تشکیل یکی از بزرگترین پایگاه های سرمایه معنوی کشور به عنوان بانک اطلاعات ویژه نخبگان بازنشسته نموده است .
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به اهداف ایجاد این بانک اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: شناسائی و معرفی نخبگان به جامعه، هدایت و ساماندهی تشکل های تخصصی، معرفی بازنشستگان برجسته و نمونه در همایش روز ۲۵ ذی الحجه، معرفی به مراجع علمی، تخصصی ، اجرایی و … به منظور بهره مندی از تجارب آنان و افزایش انگیزه و ترغیب آنان به ایجاد خلاقیت و کارآفرینی از مهمترین اهداف ایجاد این بانک اطلاعاتی است.
وی با تاکید به اینکه واجدین شرایط علاقه مند تنها تا پایان شهریور ماه ۹۲ فرصت ثبت نام خواهند داشت، گفت: تا کنون ۲۱۱۶ نفر در بانک اطلاعات نخبگان به عنوان بازنشسته نخبه کشوری در یکی از محورهای ۱)علوم، آموزش و پژوهش ۲) فرهنگ و هنر ۳)کارآفرینی و ایجاد اشتغال ۴)اجتماعی ۵)ورزشی ثبت نام کرده اند.
عطاریان در پایان اظهار داشت: مهمترین اصول وملاک انتخاب آثار از سوی کمیته داوری که درفرم فراخوان نیز قید شده، عبارتند از:بررسی مقدماتی به لحاظ مطابقت با مفادشیوه نامه، بررسی اولیه مطابق با جدول تبیین امتیازات، مقایسه آثارمشمول امتیاز و انتخاب بازنشستگان واجد شرایط.