مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان مطرح کرد:

برقراری و پرداخت حقوق بازنشستگی ۸۵ درصد از بازنشستگان فرهنگی تازه بازنشسته استان کردستان در مهرماه ۱۴۰۱ 

دومین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان با موضوع هجدهمین بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان در سالن جلسات خانه امید بازنشستگان شهرستان سنندج برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، «فرزاد پیشکاری» رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بازنشستگان را گنجینه های سرشار از دانش، اندیشه، تخصص و تجربه و سرمایه های ارزشمند کشور خواند و اظهار داشت: تکریم بازنشستگان و رفع دغدغه های آنان که دلسوزانه تجارب ارزشمند خود را برای تقویت نسل جوان به نسل کنونی منتقل می کنند بر همگان واجب و ضروری است.

پیشکاری با بیان اینکه «بازنشستگان باید به این واقعیت برسند که نظام مقدس جمهوری اسلامی این عزیزان را فراموش نکرده و سعی در رفع مشکلات معیشتی و رفاهی آنان دارد»، گفت: دولت سیزدهم برنامه های ویژه ای برای رفع مشکلات بازنشستگان تدوین نموده که امید است با اجرای این برنامه ها و اختصاص اعتبارات مناسب، بازنشستگان دیگر دغدغه معیشتی نداشته و باقی مانده عمر با برکت خود را در آسایش و رفاه بسر برده و به انتقال دانش و تجربه های ارزشمندشان در طول دوران خدمت، به جوانان این سرزمین بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به جایگاه بازنشستگان در جامعه، پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی را مرهون تلاش های شبانه روزی بازنشستگان در عرصه های مختلف دانست و با قدردانی از صندوق بازنشستگی کشوری استان، برنامه های این صندوق را در راستای ایجاد نشاط و انگیزه در بین بازنشستگان، ستود.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روز در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و در زمینه تحقق اهداف دولت مردمی و وزارت کار، تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند و این خود زمینه خدمتگزاری بیش از پیش به جامعه را فراهم خواهد کرد.

پرداخت حقوق بازنشستگی ۸۵ درصد از بازنشستگان فرهنگی تازه بازنشسته در مهرماه ۱۴۰۱

«محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد مدیریت، گفت: از رئیس محترم شورای هماهنگی رفاه و کلیه مدیران محترم عضو شورا که شخصاً در این جلسه حضور یافته و به موضوع ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان اهمیت داده اند، تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم امسال با همکاری شما برنامه های متنوع و مراسمی در خور شان بازنشستگان برگزار نماییم.

احمدی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته تعداد ۲۸ هزارو ۸۴۶ نفر بازنشسته کشوری در استان داشتیم که از این تعداد حدود ۷۴ درصد را آقایان و حدود ۲۶ درصد را خانم ها تشکیل می دهند. تمام تلاش بنده و همکارانم برقراری به موقع حقوق بازنشستگان عزیز است که در همین راستا پارسال ۸۵ درصد از بازنشستگان فرهنگی در همان مهرماه حقوق بازنشستگی خود را دریافت کردند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و بهزیستی در استان بازنشستگان مشترک صندوق دارند که امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته مراسمی ویژه این عزیزان در ایام ذی الحجه برگزار نمایند.

وی ادامه داد: این مدیریت نیز آمادگی دارد تا در صورت تصویب در این جلسه، مراسمی ویژه تکریم بازنشستگان با حضور کلیه دستگاه های عضو شورا برگزار کند.

احمدی همچنین از برگزاری پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان در دو بخش بانوان و آقایان و در حوزه همگانی و انفرادی در رشته های شطرنج، دارت، تنیس روی میز، شنا، دومیدانی، پتانگ، فوتبال دستی و تیراندازی با تفنگ بادی با حضور ۳۰۰ نفر از بازنشستگان استان خبر داد و گفت: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات منطقه ای و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: از بانک ها و صندوق های عضو شورا انتظار داریم در بحث تهیه البسه ورزشی و هدایای نفرات برتر این دوره از مسابقات همکاری لازم را داشته باشند.

احمدی یادآور شد: براساس دستورالعمل بازنشسته نمونه هر ساله در مراسم گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه ۶ نفر از بازنشستگان در ۶ محور اعلامی علوم، آموزش و پژوهش ، فرهنگ و هنر ، کارآفرینی و ایجاد اشتغال ، فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه، فعالیت های ورزشی و تندرستی و ایثار و فداکاری طبق اطلاعات بانک جامع نخبگان بازنشسته و معرفی کانون های بازنشستگی، انتخاب و بعنوان بازنشسته نمونه تجلیل خواهند شد.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان برنامه‌های خود را جهت بزرگداشت این هفته بیان و آمادگی خود را جهت هرنوع همکاری با مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان اعلام کردند.

گفتنی است در پایان این جلسه از قسمت های مختلف خانه امید بازنشستگان شهرستان سنندج بازدید بعمل آمد.