در هشتمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان صورت گرفت : تقدیر از بازنشستگان نخبه کشوری در سطح ملی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، از بازنشستگان نخبه هشتمین همایش ملی روز خانواده و تکریم بازنشستگان که با حضور وزیر تعاون کار ، رفاه و تامین اجتماعی ، نایب ریس مجلس شورای اسلامی ، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی در محل مرکز همایش های بین الملل صدا و سیما برگزار گردید به شرح ذیل معرفی شدند:
جناب آقای حسین روشن چراغ
حسین روشن‏ چراغ متولد درسال ۱۳۲۵ از پدری کشاورز در «هشنیز» شهرستان پارسیان به دنیا آمد. درامتحان ورودی دانشسراى مقدماتى شرکت کرد و قبول شد. براى ادامه تحصیل به اهواز رفت. در کنار درس، ورزش هم مى‏کرد. در مسابقات وزنه‏بردارى اهواز در وزن پنجاه تا شصت کیلوگرم شرکت کرد و مقام اول را به دست آورد. به کشتى هم علاقه خاصى داشت. سال ۱۳۳۵ در استان خوزستان مقام اول و در تهران رتبه پنجم را کسب کرد. او پس از فارغ التحصیلى در سال ۱۳۳۶ به استخدام آموزش و پرورش اهواز درآمد و پس از آن به آغاجارى رفت و دبیر شد.
دو فرزند ایشان در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند. روشن‏ چراغ در دوره پنجم مجلس شوراى اسلامى، نماینده مردم شهرستان های برخوار، میمه و شاهین‏شهر بود. در همین دوره به عضویت گروه دوستى پارلمان ایران و عمان، گروه دوستى پارلمان ایران و ارمنستان و نیز کمیسیون برقى کردن موتورهاى چاه‏هاى کشاورزى درآمد. او تاکنون خدمات بسیارى در زمینه‏هاى مختلف انجام داده است.
وی موفق به ادامه تحصیل و اخذمدرک لیسانس شیمى درسال ۱۳۷۲ ، اخذ مدرک فوق‏لیسانس علوم سیاسى در سال۱۳۷۸ گردید و در حال حاضر در حال دفاع از پایان‏نامه خود برای دوره دکتراى علوم سیاسى است.

جناب آقای شاهرخ ظهیری
شاهرخ ظهیری متولد سال ۱۳۰۹ شهرستان ملایر است. او ملقب به پدر صنایع غذایی ایران و از کارآفرینان برتر کشوراست.
وی بنیانگذار گروه غذایی مهرام درسال ۱۳۴۹ است که پس از انقلاب اسلامی ایران به ۷ کارخانه تبدیل شد و برای ۵۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال نمود.
از دیگر فعالیت ایشان می توان به ریاست سندیکای صنایع غذایی و همچنین ریاست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران ، صادر کننده نمونه مواد غذایی ، دبیر کل انجمن آبهای معدنی، خزانه دار و عضویت هیئت رئیسه اتاق بازرگانی دوره ششم اشاره کرد.
ظهیری در طول فعالیت کاری خود موفق به دریافت نشان سیمین کیفیت و دریافت لوح ها و تقدیرنامه های متعدد ملی و بین المللی گردیده است.

جناب آقای حسین فخیمی
دکتر حسین فخیمی در سال ۱۳۲۴ در تهران به دنیا آمد. پس از گذراندن دوره مقدماتی تحصیل برای دوره تکمیلی به اسپانیا رفت و توانست مدرک دکترا در رشته طراحی مجسمه سازی را از دانشکده هنرهای زیبای مادرید (دانشگاه کپلتکس) بگیرد.
فخیمی نشان درجه یک هنرمندی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور (همتراز دکترای هنر)و لوح و گواهی پیشکسوت نمونه ملی در کل کشور را از ریاست جمهوری در سال ۱۳۷۸ دریافت کرد .وی از بنیانگذاران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و از جمله برنامه ریزان تاسیس انجمن مجسمه سازان و یکی از اعضای هیات مدیره انجمن در سال ۱۳۷۷ است که کماکان به همکاری خود ادامه می دهد . حسین فخیمی به جهت طراحی و ساخت مجسمه صلح از دبیر کل یونسکو تقدیر نامه دریافت نموده است .

سرکار خانم فاطمه ساعی
فاطمه ساعی متولد مردادماه سال ۱۳۲۲ در اراک است و حدود ۳۰ سال در کسوت معلم در آموزش و پرورش کشور به عنوان دبیر ادبیات، عربی و قرآن خدمات شایان توجهی به فرزندان این مرز و بوم داشته است.
ساعی منزل مسکونی خود را به تأسیس خیریه درمانی اختصاص داده که روزانه تعداد زیادی از بیماران به این مرکز مراجعه می کنند. مکان، حقوق کارکنان و پزشکان نیز به عهده خود او است. برخی اوقات بیمارانی که امکان پرداخت وجه نقد را ندارند رایگان ویزیت می شوند ، حتی پول داروی آن ها نیز توسط منابع درمانگاه پرداخت می گردد.
فاطمه ساعی اقدام به ساخت یک مدرسه در منطقه یازده تهران نیز نموده که اینک مورد بهره برداری دانش آموزان قرار گرفته است.

جناب آقای علی اکبر شعاری نژاد
علی‌اکبر شعاری‌نژاد درسال ???? در شهر تبریز متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته فلسفه و علوم تربیتی از دانشسرای مقدماتی در سال ???? شد. تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه تهران سپری و در سال ???? نیزفارغ التحصیل شد.
شعاری نژاد سابقه مدیریت گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی و تدریس در دانشگاه تهران را در کارنامه علمی خود دارد و از تحصیلات حوزوی نیز برخوردار است. وی تاکنون ?? عنوان کتاب با موضوعات روانشناسی رشد، روانشناسی یادگیری، اصول ادبیات کودکان و فلسفه آموزش وپرورش به چاپ رسانده است و ? کتاب دیگر در دست چاپ دارد. استاد ممتاز دانشگاه تربیت معلم، استاد و پژوهشگر نمونه دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شاخص هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی از دیگر سوابق علمی او است.

سرکار خانم بهجت افراز
بهجت افراز در شهرستان جهرم در سال ???? متولد شد و از ? سالگی تحصیل در مکتب خانه و در ? سالگی تحصیلات رسمی را خود را آغاز کرد.
وی در سال ???? به کسوت معلمی درآمد و موفق به دریافت دیپلم دانشسرای مقدماتی شد. در سال ???? در تهران در کنار تدریس به تحصیل پرداخت و در سال ???? موفق به قبولی در دانشکده علامه طباطبایی در رشته زبان و ادبیات عرب شد.
افراز بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران مدیریت مجتمع آموزشی حضرت زینب (س) در مهرشهرکرج را بر عهده گرفت.
بعد از بازنشستگی یکسال (۱۳۶۲-۱۳۶۱ )در سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند به صورت افتخاری فعالیت داشت. پس از بازگشت از هند از طرف مرحوم دکتر وحید دستجردی به عنوان مسئول اداره اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی دعوت به همکاری شد و تا پایان سال ???? در این اداره خدمت کرد. بعد از ?? سال رسیدگی به اسرا و مفقودین و نیز خانواده هایشان عنوان “ام الاسرا” را از سوی سید علی اکبر ابوترابی دریافت کرد و در زمره بانوان مبارز پیشکسوت قرار گرفت.
دو کتاب از خاطرات بهجت افراز با نام های «ام الاسرا» و «چشمان تر» به چاپ رسیده است.