‌مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری: پرداخت ۶۰ درصد از مطالبات بازنشستگان کشوری

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ایراندخت عطاریان در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک آپادانا سرام و همچنین جشنواره تجلیل از کارآفرینان، تعاونگران و پزشکان برتر و نمونه استان قزوین، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در راستای تامین رفاه بازنشستگان و اجرای تعهدات قانونی، پرداخت مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری را از برنامه ها و اولویت های اصلی خود میداند.
وی افزود: در این راستا تاکنون با تامین اعتبار مورد نیاز از محل وجوه حاصل از فروش برخی سهام شرکت های دولتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۸۳۰ هزار بازنشسته مشمول پرداخت شده که از این تعداد تاکنون مطالبات ۳۰۰ هزار بازنشسته به طور کامل تسویه شده است.
عطاریان، صندوق بازنشستگی کشوری را دومین سازمان بیمه گر کشور معرفی کرد که وظیفه خدمت رسانی به بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار بازنشسته کشوری را بر عهده دارد و افزود: یکی از مهمترین خدمات این صندوق برای بازنشستگان با رویکرد رفع احتیاجات و نیازهای ضروری و مرتفع کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی پرداخت وام ضروری است که به بازنشستگان واجد شرایطی که وام و یا تسهیلات بانکی دریافت نکرده باشند، پرداخت می شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در این زمینه شرایط ثبت نام و نحوه پرداخت این تسهیلات در آینده ای نزدیک به عنوان یکی دیگر از بسترهای اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان اطلاع رسانی و اعلام خواهد شد.
عطاریان در پایان یادآور شد: پرداخت وام ضروری، وام های کارآفرینی، پرداخت معوقات بازنشستگان و بیمه طلایی درمان برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان، از مهمترین برنامه های این صندوق می باشد.