مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:راه اندازی کارگاههای مهارت آموزی رویکردی جدید در احداث خانه های امید

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین المل صندوق بازنشستگی کشوری ایراندخت عطاریان که در جمع بازنشستگان کشوری شهرستان آباده سخن می گفت،ساخت خانه های امید رابرای بازنشستگان کشوری رادر راستای سیاستهای فرهنگی دولت تدبیر وامید دانست وافزود :احداث مجموعه های فرهنگی واجتماعی با حمایت وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی وصندوق بازنشستگی کشوری پاسخ عملی به مطالبات ونیازهای فرهنگی بازنشستگان است . وی افزوداین صندوق با مشارکت کانونهای بازنشستگی تلاش دارد با ارایه برنامه های متنوع گامهای اساسی برای تامین رفاه حا ل بازنشستگان وتقویت روحیه عاطفی این قشر فرهیخته بردارد.
عطاریان اظهار داشت : تا کنون خانه های امید در اکثر استانها وبرخی از شهرستانها احداث شده است و در صورتی که دردیگر شهرستانها مسئولان محلی به خصوص شهرداریها زمین مورد نیاز خانه های امید را تامین کنند صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد درطراحی،ساخت وتجهیز این مجموعه های فرهنگی مشارکت کرده واعتبار آن را تامین نماید.
عطاریان با اشاره به ایجاد کارگاههای مهارت آموزی در خانه های امید گفت بر اساس مطالعات و نظر سنجی انجام شده بسیار ی ازنخبگان بازنشسته با توجه به دارا بودن مهارت وتخصص آمادگی دارند تجربیات ودانش خود در زمینه اشتغال زایی و کار آفرینی به جوانان انتقال دهند . لذا با ایجاد کارگاههای مهارت آموزی این فرصت برای فرزندان بازنشستگان که جزو افراد جویای کار جامعه هستند فراهم می شودتا دوره های مهارت آموزی را به صورت رایگان در این مراکز سپری کنند .
وی اظهار داشت در خانه های امید علاوه بر ایجاد کارگاههای مهارت درحوزه فعالیتهای فرهنگی برای بازنشستگان نیز برنامه های متنوعی ارایه خواهد شد .
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ساخت واحداث خانه های امید برای بازنشستگان کشوری را بخشی از برنامه ها وعملکرد ۱۰۰ روزه وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی عنوان کردی و گفت در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ هزار بازنشسته از خدمات وبرنامه های خانه های امید استفاده می کنند.