خانم کلئوپاترا دومبیا هنری با عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری دیدار کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ایراندخت عطاریان مدیر عامل این صندوق در دیدار با هیئتی از سازمان بین المللی کار اظهار داشت : پیشرفت و ارتقاء چمشگیر موفقیت زنان در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوعی غیر قابل انکار و مرهون رویکرد ها ،دیدگاهها و برنامه های کلان کشور در زمینه توسعه فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی بوده است .
عطاریان ادامه دادزنان سهم قابل توجهی از جمعیت کشور ایران به خود اختصاص داده اند که براساس آخرین آمارهای اعلام شد ۴۹ درصد از جمعیت کشور را شامل می باشد. وی تاکید کرد زنان در عرصه های مختلف اقتصادی ،صنعتی ،کشاورزی حضور چشمگیری دارند به طوری که ۲۸ درصد از زنان کشورمان در بخش کشاورزی ۲۳ درصد در بخش صنعت ،۴۸ درصد دربخش خدمات عمومی فعالیت دارند.
عطاریان بر تاثیر نگرش عمیق امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ومنویات حکیمانه مقام معظم رهبری را دررشد و شکوفایی زنان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی وفرهنگی تاکید کرد .
وی با اشاره به بخشی از شکل گیری صندوق بازنشستگی کشوری و ضرورت حمایت ازمستخدمین دولت در مقابل پیری ،فوت واز کارافتادگی کارکنان دولت . کارآمد کردن ذخایر وسرمایه گذاریها و برقراری تعامل مناسب با مشترکین و مخاطبین را از مهمترین رویکرد های صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد .
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان ،پرداخت وام ضروری ،برگزاری تورهای زیارتی وسیاحتی ،اجرای بیمه تکمیلی درمان ،اجرای بیمه عمر وحوادث بازنشستگان با کمک دولت ،احداث وتوسعه خانه های امید و تمهیدات اجرای نظام نوین بازنشستگی چند لایه را از مهمترین اقدامات و عملکرد صندوق بر شمرد.
در این دیدار خانم کلئوپاترا دومبیا هنری مدیرکل دپارتمان های استانداردهای بین المللی کار(ILO) اظهار داشت بسیار خوشحالم که کشورایران در جهت رفع موانع و محدودیت های تبعیض جنسیتی در حوزه کار و مدیریت در حال تلاش و پیشرفت است. خانم هنری با ابراز خوشنودی از هدف گذاری بر جامعه زنان در بحث اشتغال ادامه داد باید سهم زنان را در افزایش ارزش افزوده در بخش های مختلف جامعه را جدی گرفت . وی ادامه داد سرمایه گذاری بلندمدت در حوزه اشتغال زنان قطعاً در بهبود و افزایش روندمشارکت اقتصادی زنان کمک شایانی خواهد کرد.
خانم هنری به موضوع اجرای مقاوله نامه شماره ۱۱۱ (تبعیض در اشتغال و حرفه) در جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت این موضوع در جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۸۵ در اجلاسیه های مختلف مطرح شده که اقدامات مثبت و مساعد مسئولین ایران به نتایج قابل قبولی دست یافته است.
وی یکی از وظایف اصلی سازمان بین المللی کار را تصویب استانداردهای بین المللی کار دانست که این سازمان دارای یک ویژگی خاص و منحصر به فرد سه جانبه گرایی متشکل از گروههای دولت، کارگر و کارفرما می باشد که به گفته وی ILO تنها نهاد و ارگان بین المللی است که هرسه گروه دولت ها، کارفرمایان و کارگروهان را در شرایط مساوی و با حقوق یکسان و برابر گرد هم می آورد. تا در خصوص مسائل و موضووعات مرتبط با کار و اموراجتماعی به بحث و تصمیم گیری بپردازند.
خانم هنری نقش ممتاز و برجسته خانم عطاریان را در هدایت وراهبری صندوق بازنشستگی کشوری ستود و از وی بعنوان نماد موفق حضور زنان درعرصه مدیریت کلان کشور یادکرد.
وی در پایان گفت: حق برخورداری از بازنشستگی می تواند امنیت را در جامعه به ارمغان بیاورد و سیستم های نظارتی بین المللی برخورداری از حق بازنشستگی و تامین اجتماعی را مدنظر قرار می دهد.