در بازدید سرزده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از پتروشیمی جم صورت گرفت : بررسی راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در حوزه پتروشیمی

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، ایراندخت عطاریان که در جمع مدیران و معاونین شرکت پتروشیمی جم سخن می گفت ، افزود : ساماندهی فعالیت های حوزه اقتصادی و بهبود نظارت بر شرکتها و مجموعه های تابعه از مهمترین اهداف این برنامه است و همچنان بازدید های هفتگی از شرکت های اقتصادی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ادامه خواهد داشت . وی افزود : در این بازدیدها در جهت شناسایی مشکلات و آسیب های موجود در حوزه اقتصادی و همچنین تقویت نظارت ها ، تصمیماتی اتخاذ می شود که بطور قطع آثار این نوع اقدامات در بهبود امور شرکتها و در ارایه خدمات به مردم مؤثر خواهد بود .
عطاریان با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملّی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را به عنوان استراتژی جدید توسعه و پیشرفت ایران عنوان کرد و گفت : صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های تابعه با سرلوحه قرار دادن سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی برنامه ها و اقدامات خود را در مسیر اجرایی شدن این سیاست ها متمرکز کرده اند . مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه افزود : سیاست های کلی ” اقتصاد مقاومتی ” با رویکرد کاهش آسیب پذیری اقتصاد ایران طراحی شده است و بنا بر دیدگاههای صاحب نظران و تحلیل گران اقتصادی اجرای این سیاست به عنوان یک الگوی کامل توسعه اقتصادی در جهت ارتقای رفاه مردم است و تدبیری سنجیده برای مقابله با تحریم ها و فشارهای خارجی دشمنان علیه ایران است .
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود : بخش بالا دستی نفت – گاز و پتروشیمی در اقتصاد ایران از موقعیت و جایگاه ممتازی برخوردار است و باید ظرفیت ها و قابلیت های این حوزه برای رشد و تعالی و اعتلای اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد .
عطاریان با بیان اینکه این صندوق در حال حاضر در شش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، حمل و نقل دریایی ، هوایی و جاده ای و فولاد ، ساختمان ، گردشگری و صنایع غذایی فعالیت دارد اظهار داشت : با توجه به حضور جدی و اثر بخش صندوق بازنشستگی کشوری در صنعت پتروشیمی آمادگی این صندوق را با فعالان ، متخصصان و کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی اعلام کرد .
وی ادامه داد پتروشیمی جم از شرکت های بزرگ پیشتاز در صنعت پتروشیمی در خاورمیانه است و در یکسال گذشته در عرضه محصولات جدید در بخش پتروشیمی توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد .