به مناسبت ۲۵ ذی الحجه انجام شد؛

تجلیل از استاد و پیشکسوت خطاطی استان یزد

به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان از «محمود حرازی زاده» استاد خطاطی و از بازنشستگان فرهنگی استان یزد تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان یزد؛ «محمود زارع شاهی» مدیر صندوق بازنشستگی استان یزد با حضور در منزل استاد «محمود حرازی زاده» از اساتید و پیشکسوتان خطاطی کشور و از مفاخر استان یزد، دیدار و گفتگو کرد و از ۴۵ سال خدمت صادقانه وی تجلیل کرد.

استاد حرازی زاده با اشاره به ۴۵ سال خدمت خود گفت: بنده متولد ۱۳۱۶ هستم و پس از اشتغال به معلمی در آموزش و پروش در سال ۱۳۷۳ به افتخار بازنشستگی نائل آمدم. ۴۵ سال تدریس در دانشکده های مختلف آموزش و پرورش استان یزد مخصوصا دانشگاه فرهنگیان و ۵۰ سال سابقه تابلو نویسی و خطاطی را در کارنامه دارم.

این استاد برجسته و هنرمند کشورمان تاکید کرد: هر موفقیتی در زندگی کسب کردم مدیون پدر و مادر به خصوص مادرم هستم.

گفتنی است که استاد حرازی راده که دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی است و به مدت ۸سال رئیس انجمن خوشنویسان استان یزد بوده است، در سال ۱۳۷۵ به عنوان خادم بین الملل قرآن کریم معرفی شد.

از جمله آثار این هنرمند و فرهیخته استان یزد می توان به کتابت قرآن مجید در ابعاد ۵۰ در ۷۰ (هم اکنون جزء بیستم و سوره قصص در حال کتابت است)، خطاطی شعرهای شاعران ایرانی، خطاطی بر روی ظروف سفالین با حروف زرین، خطاطی بر روی کاشیکاری ۱۱ ستون خانه معروف امام حسینی های یزد با کاشی معرق، کاشیکاری های مسجد شهید صدوقی یزد و تعمیر خطوط کاشی های مسجد جامع یزد اشاره کرد.