در آستانه فرارسیدن 25ذی الحجه انجام شد؛

دیدار با کهن سال‌ترین پیشکسوت عرصه علم و فرهنگ و پژوهش آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی به همراه تنی چند از مسئولان استان، در آستانه فرارسیدن روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با دکتر«احمد صبوراردوبادی» کهن سال‌ترین پیشکسوت عرصه علم و فرهنگ وپژوهش آذربایجان شرقی در یکصدمین سالروز زندگی ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، «طاهره احمدزاده» مدیر صندوق بازنشستگی استان به همراه تعدادی از مسئولین و رئیس کانون دانشگاه تبریز با دکتر اردوبادی، محقق و پژوهشگر عرصه علم پزشکی و علوم انسانی و فرهنگ در فضایی صمیمی دیدار و گفت وگو کردند.

احمدزاده در این دیدار گفت: وجود دکتر اردوبادی در بین پیشکسوتان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری باعث افتخار است.

وی با آرزوی طول عمر و سلامتی برای این فرهیخته عرصه علم و فرهنگ، با اهدای گل از ایشان تجلیل کرد.

صبور اردبادی نیز درباره خاطرات گذشته، دانشجویان و تاریخ دانشگاه تبریز سخن گفت.

لازم به ذکراست که استاد احمد صبور اردوبادی در سال ۱۳۰۲ شمسی در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی تحصیلات دوره متوسطه را در دبیرستان فردوسی تبریز گذرانیده و سپس تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران آغاز و در سال ۱۳۲۸ شمسی فارغ التحصیل شد و از سال ۱۳۳۰ خدمات علمی و فرهنگی خود را در دانشگاه تبریز آغاز کرد و در سال ۱۳۴۴ به مقام رفیع استادی ارتقا یافت.

تألیفات استاد در سه گروه منتشر شده یا در دست تألیف و آماده‌ی چاپ است که برحسب موضوعات مهم حیاتی در پنج گروه تقسیم می‌شود؛ گروه اول: در زمینه علوم پزشکی ۳۵ عنوان، گروه دوم: در زمینه علوم انسانی ۴۰ عنوان ، گروه سوم: مباحث مربوط به علل اعتیاد به مواد مخدر و راه‌های پیشگیری، در ۱۵ جلد، گروه چهارم: در اکرام زن و احقاق حق از دست رفته ۹ جلد و گروه پنجم: که از دیگر عناوین مهمتر بوده و به‌طور عملی به انسان سازی واقعی منتهی می‌گردند عبارتست از تعلیم و تربیت اصولی در ۱۸ جلد که متأسفانه جای آنها در در میان فرهنگ ها کاملاً خالی است.

از استاد اردوبادی دهها مقاله و مطلب علمی نیز به چاپ رسیده است.