با حضور استاندار و نمایندگان مجلس انجام شد؛

تجلیل از ۴۵ بازنشسته نمونه صندوق بازنشستگی استان همدان در مراسم ۲۵ذی‌الحجه

به مناسبت فرارسیدن ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان از ۴۵ نفر از بازنشستگان استان که در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، کارآفرینی ، اشتغال، ورزشی و ایثار و فداکاری به عنوان بازنشسته نمونه شناخته شده بودند تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان همدان، مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان در این مراسم که در خانه معلم برگزار شد در خصوص اقدامات صورت گرفته در این صندوق گفت: در حوزه بیمه تکمیلی خدمات شایانی انجام شده و هزینه های درمانی به موقع پرداخت شده است.

«روح اله افشار» اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده نشست مشترک صندوق بازنشستگی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است که یکی از موضوعاتی که برای بازنشستگان استان همدان در حال پیگیری است بحث قوانین و مقررات بازنشستگی است که از طریق نمایندگان مجلس در برنامه هفتم گنجانده شود و مهمترین آن همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

افشار اظهار داشت: نمایندگان استان قول پیگیری دادند که در برنامه هفتم این موضوع پیگیری و تبدیل به قانون شود که بازنشستگان بتوانند همانند شاغلین از ۹۰ درصد حقوق شاغلین بهره مند شوند.

وی در ادامه از نشست مشترک صندوق بازنشستگی با مسئولین و مدیران استان خبر داد و گفت: در این نشست ها از تمامی مدیران دستگاه های اجرائی خواسته شد تا تمامی امکانات و مزایایی که برای شاغلین در نظر گرفته شده برای بازنشستگان آن دستگاه ها نیز در نظر گرفته شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته تعامل صندوق با کانون های بازنشستگی است که خواسته های به حق بازنشستگان از دستگاه های اجرایی مطالبه و پیگیری می شود.

افشار از قدردانی و دیدار با ۱۲ نفر از خانواده های شهدا وایثارگر در سال جاری خبر داد و گفت: به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی از ۶ نفر از مفاخر ومشاهیربازنشسته استان در این حوزه تجلیل به عمل آمد.

وی بیان کرد: در بحث سلامت بازنشستگان امسال پنجمین دوره مسابقات ورزشی از خرداد ماه آغاز شده وتا شهریور ادامه دارد این سری از مسابقات در ۸ رشته ورزشی با حضور ۱۵۳ نفر از بازنشستگان در حال انجام می باشد.

افشار اظهار داشت: برای اولین بار مسابقات اتومبیل رانی بازنشستگان در استان برگزار شد که ۳۰ نفر از بازنشستگان به همراه خانواده در این دوره از مسابقات شرکت کردند وبه نفرات اول تا سوم هدایایی داده شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان از انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی در امور رفاهی بازنشستگان در استان خبرداد وگفت: تفاهم نامه هایی برای رفاه بازنشستگان با غارعلیصدر، شرکت گنجنامه، میراث فرهنگی و اداره کل ارشاد بسته شد.

افشار گفت: یکی از اهداف صندوق بحث احداث خانه های امید در استان همدان می باشد که در سالهای ۹۶ و ۹۹ سه خانه امید احداث شده و یک مورد در شهرستان رزن در حال احداث می باشد که امیدواریم در هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.

افشار در پایان بیان کرد: توجه به معشیت، درمان و تکریم بازنشستگان از خواسته‌های به حق و اصلی بازنشستگان کشوری است.