وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت ملی نفتکش ایران، به عنوان پایه و اساس حمل و صادرات دریایی مواد نفتی کشور نام برد و اقدامات این شرکت در توسعه ناوگان و حمل محمولات نفتی کشور را با وجود تحریم‌ها، مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری دکتر علی ربیعی با حضور در جمع اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران در جریان فعالیت‌ها و آخرین اقدامات این شرکت قرار گرفت.
در این دیدار که در محل شرکت ملی نفتکش ایران و با حضور دکتر فیروزآبادی قائم مقام وزیر، دکتر اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد؛ آخرین اقدامات توسعه و راهبردی شرکت ملی نفتکش، وضعیت ناوگان، درآمدها و عملکرد آن در سال جاری به وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از اطلاع از آخرین فعالیت و دستاوردهای شرکت ملی نفتکش ایران، اقدامات انجام شده در این شرکت بزرگ حمل مواد نفتی را با وجود تحریم ها، مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به تحریم‌ها گفت: هرچند اقدامات مثبتی در مقابله با آثار تحریم‌ها انجام شده که گویای وجود فکر و اندیشه در این شرکت است، اما باید برای شرایط بعد از تحریم نیز برنامه ریزی های اصولی و درستی صورت گیرد.
وی اتخاذ یک دیپلماسی فعال در شرکت ملی نفتکش ایران برای لغو تحریم ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر چند دولت پیگیر رفع تحریم هاست اما شرکت ملی نفتکش نیز باید به موازات مذاکرات و اقدامات بین المللی دولت، راهکارهاو تدابیر لازم را برای لغو تحریم به کار گیرد.
ربیعی در این ارتباط با اشاره به لزوم ایفای نقش شرکت ملی نفتکش ایران در عرصه های بین المللی گفت: آنچه که در شرایط فعلی و با توجه به گشایش ایجاد شده در فضای بین المللی باید مورد توجه شرکت ملی نفتکش ایران قرار گیرد، حفظ ارتباط با شرکت های بزرگ بین المللی و مشتریان خارجی است.
وی در پایان، از شرکت کشتیرانی به عنوان پایه و اساس حمل و صادرات دریایی مواد نفتی کشور نام برد و توسعه فعالیت‌های این شرکت در بخش هایی مانند فروش محمولات نفتی، حضور در بازارهای مختلف، تنوع سبد درآمدی و … را خواستار شد.
گفتنی است، در این جلسه اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بخش اقتصادی صندوق به منظور حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌ها و با هدف تمرکز اداره و تنظیم امور مربوط به اموال و دارایی‌های شرکت های تحت پوشش صندوق و ارتقای بهره‌وری آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام خواهد داد.
وی افزود: مدیران شرکت نفتکش باید در جهت سودآوری پایدار، نوآوری و خلاقیت و توسعه متوازن، توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و صیانت از آنان توجه و عنایت کافی داشته باشند.