تفاهم‌نامه مشترک بین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منعقد شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسمی با حضور دکتر اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه تفاهم‌نامه مشترک بین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه سی‌ام دی‌ماه منعقد شد.
براساس این گزارش این تفاهم‌نامه در راستای ارایه خدمات بهینه و مطلوب برای بازنشستگان کشوری انجام پذیرفته است.
متن تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
« تفاهم نامه»

در اجرای جزء ۲ بند ج ماده ۴۶ و ماده ۶۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه ، ماده ۱ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و تصویب نامه شماره ۹۲۳۰۸/ت ۴۰۵۸۷ ک مورخ ۷/۶/۱۳۸۷ ، وزیران محترم عضو ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به منظور ایجاد بسترهای لازم برای کاهش تصدی های دولت و اجرای مواد مرتبط در فصل دوم قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۲۴/۷/۱۳۸۶ و کاهش تقاضای سفر با توجه به ماده ۲ آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی ابلاغی از سوی مقام عالی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به شماره ۶۱۱۱۶/۴۲۴۰۱ مورخ ۱۸/۳/۸۹ ، این تفاهم نامه فی ما بین صندوق بازنشستگی کشوری، با نمایندگی آقای محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، به نشانی : خ فاطمی، میدان فاطمی، صندوق بازنشستگی کشوری،که در این تفاهم نامه اختصاراً «صندوق» نامیده می شود از یک طرف و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی آقای حسین مهری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل به نشانی تهران : خیابان دکتر بهشتی، بعد از بزرگراه شهید مدرس، ساختمان سهند و کدپستی ۱۵۱۴۶۱۷۱۱۱ که در این تفاهم نامه اختصاراً «پست» نامیده می شود با شرایط و مفاد ذیل منعقد می گردد و طرفین تفاهم نامه ملزم به رعایت مفاد آن می باشند.

ماده ۱– موضوع تفاهم نامه :
• ارائه خدمات الکترونیکی صندوق به بازنشستگان و موظفین در دفاتر پستی منتخب سراسر کشور ، شامل درج اطلاعات مورد نیاز جهت صدور کارت منزلت، چاپ آخرین فیش حقوق ماهانه (که در حال حاضر استانهای تهران و البرز و گلستان قابل اجرا میباشدو متعاقبا به کلیه استانها تسری خواهد یافت ) ، چاپ حکم حقوقی (آخرین حکم صادره براساس تاریخ اجرا ، حکم برقراری حقوق بازنشستگی ، حکم برقراری حقوق موظفین ، حکم اصلاح افزایش حقوق ، حکم قطع حقوق ، حکم برقراری مجدد حقوق ، حکم انتقال ، حکم اصلاح تعداد موظفین ، آخرین حکم ترمیم ، حکم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری)، درج اطلاعات مربوط به پرداخت هزینه عینک، عصا و سمعک مربوط به بازنشستگان مشترک صندوق و همسران ایشان ، درج اطلاعات بازنشستگان در بانک اطلاعات نخبگان،احراز هویت بازنشستگان بالای ۹۰ سال و وراث اناث و همچنین کنترل اسناد و مدارک عدم ازدواج آنان .( به شرح جدول پیوست )

ماده ۲– امور مالی
مبلغ تعرفه ، کارمزد و … سایر مسائل مالی مربوط به انجام تفاهم نامه با رعایت دستورالعمل های ابلاغی صندوق و کارگروه متشکل از نمایندگان صندوق و پست خواهد بود .

ماده ۳- مدت تفاهم نامه
مدت تفاهم نامه یک سال شمسی از تاریخ امضا تفاهم نامه می باشد .

ماده ۴- تعهدات شرکت پست :
• معرفی دفاتر واجد شرایط مطابق دستورالعمل های صندوق .
• ارائه خدمات در دفاتر بر اساس مفاد دستورالعمل های اجرائی ذیربط .
• هماهنگی لازم در خصوص برگزاری دوره های آموزش مسئولین دفاتر پست .
• ایجاد زیرساخت مناسب مخابراتی امن و مناسب به منظور دریافت خدمات از سازمان ثبت احوال کشور .
• حفظ و حراست از اسناد و مدارکی که به تشخیص صندوق نیازمند نگهداری و مراقبت ویژه می باشد و عدم افشای آنها نزد دیگران بر عهده مسئول دفاترپست خواهد بود .
• چنانچه قصور و یا تخلفی از طریق یکی از دفاتر پستی در خصوص خدمات ارائه شده ، صورت پذیرد که منجر به بروز خسارات مالی و حقوقی به صندوق و یا مراجعین ذیربط گردد پست موظف به جبران خسارات وارده می باشد .
• پست به منظور اجرای مفاد تفاهم نامه، ضمن ابلاغ موضوع تفاهم نامه به واحدهای تابعه در سراسر کشور و تضمین ارائه خدمات با کیفیت، همکاری های فنی و اجرایی لازم را براساس الزامات مورد نظر صندوق به عمل آورد.
• بررسی صلاحیت های عمومی و اختصاصی کلیه مسئولان و ارائه دهندگان خدمت در دفاتر پست .
• تامین هرگونه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزار های مرتبط در زمینه موضوع تفاهم نامه بر عهده پست میباشد.

تبصره : با توجه به ضرورت امکان سنجی فنی دفاتر مورد تایید سازمان ، بررسی اولیه دفاتر از نظر محیطی طی دو هفته از زمان اعلام لیست متقاضیان از سوی نماینده شرکت پست ، به صندوق منعکس گردد .

ماده ۵– تعهدات صندوق :
• تدوین و ابلاغ آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرائی ذیربط .
• ابلاغ مصوبات مراجع ذیصلاح در خصوص تعیین میزان تعرفه و کارمزد و سایر مسائل مالی از سوی صندوق و کارگروه های مربوطه
• ارائه آموزش های لازم به مسئولان دفاتر پستی .
• اطلاعات پست که برای انجام فعالیت های موضوع تفاهم نامه دراختیار صندوق قرار می گیرد کاملامحرمانه بوده وهرگونه استفاده شخص ثالث منوط به کسب اجازه از پست خواهدبود.

ماده ۶- سایر موارد
• طرفین ضمن تشکیل کارگروه مشترک حداکثر تا ۱۵ روز پس از تاریخ عقد تفاهم نامه جهت تنظیم قراردادها و همچنین تدوین برنامه ها، دستورالعمل ها وراهکارهای اجرایی و عملیاتی اقدام نمایند.
• کارگروه نظارت و ارزیابی واگذاری خدمات صندوق بازنشستگی موظف است در صورت مشاهده تخلف هر یک از مسئولین دفاتر از مقررات و دستورالعمل های ابلاغی بلافاصله از ارائه خدمات توسط دفاتر متخلف جلوگیری نماید .
• در کلیه مواردی که در این تفاهم نامه از آنها ذکری به میان نیامده است قوانین ، مقررات و نظامات عمومی کشور ملاک خواهد بود .
• طرفین تفاهم نامه ۱۰ روز پس از امضاء نمایندگان تام الاختیار خود را جهت اجرائی نمودن مفاد تفاهم نامه کتبا معرفی می نمایند .

ماده۷- تعداد نسخ :
این تفاهم نامه در ۷ ماده و یک تبصره در دو نسخه تنظیم شده است که کلیه نسخ آن حکم واحد را دارد .