به مناسبت 25ذی الحجه صورت گرفت؛

نشست صمیمی مدیر صندوق بازنشستگی و رؤسای کانون‌های بازنشستگی با استاندار قم

در آستانه فرارسیدن ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، با پیگیری مدیریت صندوق بازنشستگی استان، روسای کانون های بازنشستگی استان قم با «سیدمحمدتقی شاهچراغی» استاندار قم دیدار و گفت و گو کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان قم، در ابتدای این جلسه «صالح محمدی امین» مدیر صندوق بازنشستگی استان قم ضمن قدردانی از تشکیل این نشست با عرض تبریک عید غدیر و سالروز میلاد امام موسی کاظم علیه السلام اظهار داشت: از ابتدای تأسیس صندوق در استان قم اولین بار است که چنین ملاقاتی اتفاق می افتد.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۵ ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان، یکی از وجوه و مصادیق تکریم و تعظیم این عزیزان را نشستن پای درددل و دغدغه های آنان و اطلاع از مشکلات و انتظارات این عزیزان عنوان کرد.

وی ضمن بیان گزارشی از وضعیت مدیریت استان و اطلاعات و آمار مربوطه، درخصوص شرایط و اوضاع حاکم بر صندوق گفت: عدم توازن و تعادل بین منابع و مصارف صندوق مهمترین چالش و مسأله صندوق بازنشستگی کشوری است؛ به نحوی که اکنون نرخ پوشش حمایتی در صندوق به کمتر از یک رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش مدیران صندوق این ناترازی در سالیان آتی بهبود یابد.

روسای کانونهای بازنشستگی استان قم نیز در این نشست در خصوص موضوعاتی چون اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، تکلیف به دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات رفاهی و ورزشی مبتنی بر کارت منزلت، بهبود درمان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان، شرکت نماینده ای از کانون های بازنشستگی در شورای اداری استان برای تعامل بهتر با دستگاههای اجرائی، ضرورت تأسیس بیمارستان و مراکز اقامتی و تفریحی برای بازنشستگان، لزوم استفاده از تجارب بازنشستگان در دستگاههای اجرائی و مساعدت جهت حل مشکل مسکن آنان به ارائه نظر پرداختند.

در این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار شد استاندار قم نیز ضمن بیان این فرمایش مقام معظم رهبری که بازنشسته آیینه تمام نمای شاغل است؛ از مساعدت و
پیگیری برای تأمین زمین مناسب جهت ساخت مجتمع اقامتی، رفاهی تفریحی و ورزشی بازنشستگان خبر داد.

وی افزود: نیاز است بازنشستگان حداقل سالی یک مرتبه با خانواده در این مراکز حال و هوایی تازه کنند.

«سیدمحمدتقی شاهچراغی» برای حضور نماینده ای از کانونهای بازنشستگی در شورای اداری استان قم نیز قول مساعد داد و از پیگیری برای ارائه خدمات با ارائه کارت منزلت از سوی دستگاههای اجرائی و همچنین مکاتبه با دستگاههای استان برای اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری خبرداد.

استاندار قم همچنین ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکل تأمین منابع، این ماده قانونی هرچه زودتر اجرایی شود.