از 18 تا 20 تیرماه 1402 انجام می شود؛

افتتاح نمایشگاه صنایع و هنرهای دستی بازنشستگان در خانه امید اراک

در ادامه برنامه های روز خانواده و تکریم بازنشستگان در استان مرکزی نمایشگاه صنایع و هنرهای دستی بازنشستگان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در محل خانه امید بازنشستگان اراک افتتاح شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، این نمایشگاه از امروز ۱۸ تیرماه شروع و تا ۲۰ تیر ماه از ساعت ۹ لغایت ۱۲ صبح پذیرای عزیزان بازنشسته و علاقه مند است.

براساس این گزارش، در روز نخست نمایشگاه و با توجه به حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان، مدیر اجرایی خانه امید، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان معاون صنایع دستی ان اداره کل ضمن تبادل اطلاعات در خصوص نحوه فعالیت ها و حضور بازنشستگان در خانه امید آقای دکتر مرزبان مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از همکاری و آمادگی آن اداره کل در برگزاری دوره های آموزشی رایگان رشته های صنایع دستی متناسب با بازنشستگان خبر داد.

هدف اصلی برپایی نمایشگاه صنایع دستی ارتباط برقرار کردن بازنشستگان با یکدیگر و آشنایی با توانایی ها و سایر مهارتهای هنری همردیف سنی ها و ایجاد انگیزه در سایرین جهت ورود به حوزه‌های جدید و فعالیت های اجتماعی بیشتر و افزایش نشاط و شادی در بین جامعه معزز بازنشستگان می‌باشد.

گفتنی است با اختصاص ۱۲ میز هنرمندان در رشته های میناکاری ،پیکر تراشی،چرم دوزی، نقطه کوبی و نقاشی روی سفال،طراحی روی پارچه،تابلو نقاشی، خطاطی، گلیم بافی و جاجیم بافی ،تابلو فرش دستباف، قالی دستباف،حکاکی و لیزر روی چوب، ابریشم بافی ، قلاب بافی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.