دیدار رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با دکتر کاظم آملی پدر علم درمان بیماری ریه

رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با یکی از نخبگان بازنشسته دیدار و گفت‌وگو کرد.
نعمت الله ایزدی رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، روز چهارشنبه ششم اسفندماه با دکتر کاظم آملی، پدر علم درمان بیماری ریه در ایران و بازنشسته نخبه صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۳۹۰ دیدار کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این دیدار رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری ضمن قدردانی از خدمات دکتر آملی به ایرانیان و جامعه ایران طی سالیان دراز، از جایگاه خادمان صادق و مخلص کشور یاد کرد و نسبت به ارج خدمات دکتر آملی ادای احترام نمود.
در این دیدار درباره جایگاه صندوق بازنشستگی کشوری و خدمات کنونی و نیز خدمات مورد انتظار از سوی صندوق به بازنشستگان گفت‌وگو شد.
قابل ذکر است که همسر دکتر آملی از پرستاران شریف کشور است که دوشادوش همسر خود و در کنار او به خدمت‌گزاری مشغول است.
در این دیدار هدایای دکتر اسلامیان به دکتر آملی و همسر وی توسط رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری اهدا شد.
گفتنی است دکتر آملی سال ۱۳۰۴ در نجف به دنیا آمد و در زمان کودکی به اتفاق خانواده به ایران بازگشتند.
او در سال ۱۳۲۴ به واسطه هوش و ذکاوت و پشتکار فراوان در کنکور سراسری نفر اول شد و وارد دانشکده پزشکی شد. در سال ۱۳۳۰ دانشنامه پزشکی عمومی خود را با درجه ممتاز، به اتمام رساند و فارغ التحصیل گشت. پس از ۷ سال تحقیق و تحصیل در کشور انگلستان، موفق به اخذ درجه فوق تخصص در رشته ریه گشت و از سال ۱۳۳۵در دانشگاه تهران، به عنوان استاد در رشته داخلی ریه به کار تحقیق و تدریس پرداخته و خدمات شایان توجهی به جامعه پزشکی ایران کرده ‌است.