مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: لزوم توجه به هفت میلیون بیکار در برنامه‌ها و طرح‌های دولت

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیکاری عمده ترین معضل اجتماعی و اقتصادی کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر هفت میلیون بیکار در ایران وجود دارد و باید در برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌‌ها به این موضوع توجه داشته باشیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیکاری عمده ترین معضل اجتماعی و اقتصادی کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر هفت میلیون بیکار در ایران وجود دارد و باید در برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها به این موضوع توجه داشته باشیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دومین همایش جهت‌گیری‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در روز سه شنبه نوزدهم اسفندماه در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: در حوزه اقتصاد و صنعت ۵ اقدام غیرمنطقی رخ داد که به واسطه آن مشکلاتی در این حوزه ایجاد شد.
وی تحریم را از دیگر عوامل تاثیرگذار در رشد اقتصادی کشور برشمرد و افزود: اتفاقاتی که رخ داد یک آسیبی در جریان اقتصاد و تولید کشور ایجاد کرد.
اسلامیان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمینه تورم اذعان داشت: اینکه دولت عبور از تورم را هدف قرار داده برای یک مرحله لازم و ضروری است و در مرحله بعدی باید عبور از رکود را مورد توجه قرار دهد.
وی با بیان اینکه ما به عنوان بخشی از اقتصاد عبور از رکود را باید هدف قرار دهیم، یادآور شد: وقتی می‌توانیم از رکود عبور کنیم که برنامه‌ها و طرح‌های کاربردی و عملیاتی در این حوزه ارایه دهیم.
اسلامیان تاکید کرد: در اقتصادی که رکود حاکم باشد مالیات افزایش نمی‌یابد بلکه با سیر نزولی مواجه خواهد شد در حالی که در اقتصاد ایران عکس این موضوع در حال اتفاق است و شاهد افزایش مالیات‌ها هستیم.
وی در پایان بخش اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری را با هدف حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌ها و با هدف تمرکز اداره و تنظیم امور مربوط به اموال و دارایی‌های شرکت‌های تحت پوشش و ارتقای بهره‌وری آن‌ها و اصلاح ساختارهای سازمانی حوزه اقتصادی را مهم و از آنها به عنوان اولویت‌های اصلی برنامه‌ها و اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری نام برد.