دکتر ربیعی در مراسم روز زن: سیاست‌گذاری درباره زنان باید معطوف به شناخت دقیق از تحولات اجتماعی حوزه زنان باشد/ تلاش می‌کنیم سیاست‌های مبتنی بر عدالت جنسیت را مد نظر قرار دهیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه مهم در سیاست‌گذاری‌های مربوط به زنان است و ما باید بنیان‌های درستی را برای سیاست‌گذاری‌های معطوف به جنسیت پایه‌ریزی نماییم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر ربیعی روز شنبه ۲۲ فروردین در مراسم میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن که در محل این وزارت‌خانه برگزار شد با اشاره به چالش‌های پیش روی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه زنان، خاطر نشان کرد: پایین آمدن سن زنان سرپرست خانوار، نرخ بیکاری زنان، فصلی بودن کار زنان، عدم استقبال کارفرمایان از زنان و گرایش بیشتر آن‌ها به استخدام زنان مجرد و هم‌چنین تغییر جهت مشاغل زنان به سمت کارهای خدماتی مسائلی است که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
دکتر ربیعی یادآور شد: نباید هیچ بخشی از جامعه و سیاست‌گذاران تلاش کنند واقعیت‌های اجتماعی زن در جامعه امروز نادیده گرفته شود و مهم‌تر اینکه هرگونه سیاست‌گذاری درباره زنان نیز باید معطوف به شناخت دقیق از ذهنیت، فعالیت، گرایش‌ها و تحولات اجتماعی حوزه زنان باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اهمیت خانواده در ساختار اجتماعی جامعه گفت: کارکردهای خانواده بسیار اساسی و مهم است و در حال حاضر علایمی دیده می شود که این کارکردها دچار تغییر شده است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز می‌کوشد تا بر مبنای به رسمیت شناختن واقعیت‌های اجتماعی زن از الگوی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حساس به جنسیت برای تصمیم‌گیری در حوزه مربوط به زنان استفاده کند.
دکتر ربیعی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در عرصه‌هایی نظیر اشتغال‌زایی، کارآفرینی، بهبود معیشت زنان آسیب‌پذیر، سیاست‌های بیمه‌ای زنان در محیط کار و همه عرصه‌های دیگری که به زنان ارتباط دارد، سیاست‌های حساس به جنسیت و مبتنی بر عدالت جنسیت را مد نظر قرار دهیم.
وی به برخی از این تغییرات اشاره کرد و گفت: حضور پر رنگ تلویزیون در خانه، اتفاقات اقتصادی، تغییر سبک زندگی و تغییر شکل و فضای خانه کارکردهای خانه و خانواده را تغییر داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خانه، کانون هم‌دلی و هم‌زبانی است و توجه به کارکرد درست خانه و نیز اعتدال در روابط خانه و خانواده منجر به رشد جامعه خواهد شد.