مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکیدکرد: لزوم حمایت از صنایع فولادی و ارزیابی آن‌ها

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بازدید از شرکت فولاد اکسین، وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری روز سه‌شنبه یکم اردیبهشت، از مسوولین خواست تا از صنعت فولاد حمایت کنند، زیرا فولاد، صنعت مادر به شمار می‌رود و هزاران شغل از طریق این صنعت در مناطق مختلف ایجاد شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان اظهارکرد: این شرکت یکی از پیچیده ترین خطوط فولادی کشور است که نیازهای و قطعات صنایع مهم از جمله نفت و گاز را تامین می‌کند.
وی افزود: شرکت فولاد اکسین پیشرفت خوبی را طی کرده و در مسیر دسترسی به فناوری و افزایش تولیدخود تا مرز یک میلیون تن محصول قرار گرفته است. همچنین کارشناسان این شرکت موفق به تولید ورق‌های مورد نیاز شرکت‌های نفت وگاز شده اند که قبلا این قطعات از کشورهای خارجی وارد می‌شد.
اسلامیان با اشاره به رقابت کشور چین با کشورمان درعرصه بازار فولاد و تلاش آن برای انحصاری کردن بازارجهانی فولاد توسط شرکتهای خود تصریح کرد: رقیب اصلی ما در صنعت فولاد کشور، چین است که با دادن امتیازات به تولیدکنندگان خود، بازار ما را مورد هدف قرار داده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری عنوان‌کرد: از دولت انتظار داریم تا با تعیین تعرفه‌های مناسب برای محصولات تولیدی کارخانجات، به ویژه شرکت فولاد اکسین که به دلیل تولیدات خاص خود از سایر واحدهای فولادی مستثنی است، از صنعت فولاد کشور حمایت کند و این کار در اکثر کشورهای تولیدکننده فولاد انجام می‌شود.
اسلامیان افزود: کشورهای تولیدکننده فولاد از صنایع خود در هر شرایطی دفاع می‌کنند اما در کشور وقتی کارخانه‌ای با مشکل مواجه می‌شود، آن را به حال خود رها می‌کنیم در حالی که هزاران شغل در صنعت فولاد ایجاد و در کنار آن محصولات تولیدی زیادی بومی‌سازی شده است.
وی گفت: کشورهای ژاپن و آمریکا سالیانه ۹۰ میلیون تن، کره ۶۰ میلیون تن و چین ۶۰۰ میلیون تن محصولات فولادی تولید می‌کنند که چین با تولید چند برابری نسبت به کشورهای دیگر، بازارهای جهان را در انحصار خود قرار داده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: در حال حاضر حداقل ۱.۵ تا ۲ میلیون تن محصول در انبارهای کارخانه جات فولاد دپو شده است زیرا تعرفه‌های تعیین شده برای این محصولات، جوابگوی هزینه‌های انجام شده نیست.
برپایه این گزارش، از محصولات جدید شرکت فولاد اکسین خوزستان، به نام‌های A537cL2 و هارد اکسین با حضور اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ایزدی رییس هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر محققی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت فولاد اکسین در اهواز رونمایی شد.