بیکاری؛ ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها/ حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی در گرو رفع این معضل است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ریشه در بیکاری جوانان دارد و اگر معضل بیکاری حل شود بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی رفع خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش تجلیل از کارگران نمونه لرستان که چهارشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی تئاتر بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ریشه در بیکاری جوانان دارد و اگر معضل بیکاری درمان شود بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی حل خواهد شد.
وی به امنیت و آزاد بودن کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایران آزادترین و امن‌ترین کشور منطقه است ولی برای توسعه نیازمند تعامل با دنیا هستیم کمااینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده است بروید و از چین علم بیاموزید و منظور پیامبر بهره‌گیری از تجربه و علم بشریت بوده است.
اسلامیان به تحولات منطقه و خیانت حکام سعودی در کشتار مردم بی‌دفاع یمن اشاره کرد و افزود: آل‌سعود جز به قدرت، زر و زور به چیز دیگری فکر نمی‌کند اما در مسئله یمن دچار اشتباه بزرگی شده است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این‌که خداوند زمانی‌که انسان را خلق کرد به خودش احسن الخالقین گفت، یادآور شد: وجه تمایز انسان با سایر موجودات در عقل و تدبیر است و هرچه قدر انسان از عقل و تدبر استفاده کند در رفاه و آرامش بیشتری خواهد بود.
وی افزود: در طول تاریخ ایران، خدمت جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است و در دفاع هشت ساله ما حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان را ندادیم.
اسلامیان گفت: امروز باید با قلبمان و اعتقادمان قدردان شهدا باشیم کمااینکه امروز دنیا به قدرت ایران اعتراف دارد و عقیده دارد که ایران در چهار پایتخت دمشق، بغداد، صنعا و بیروت اقتدار دارد.
محمود اسلامیان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بحث های اصلی که دولت طی دو سال گذشته پی گیری کرده و تاثیر بسیار مثبتی در اقتصاد کشور داشته کنترل تورم بوده است.
وی افزود: در دولت قبلی شاهد تورم ۲۰، ۳۰ و ۴۰ درصدی بودیم به طوری که در منحنی تورم هشت سال دولت قبلی شکاف زیادی بین افزایش حقوق و نرخ تورم مشاهده می شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، بیان داشت: به دلیل بالا بودن نرخ تورم در دولت قبلی به جامعه کارگری و کارمندی فشار بسیاری وارد شده بود چرا که مطابق این تورم افزایش حقوق ها صورت نگرفته بود لذا کار مهمی که دولت دکتر روحانی در قدم اول انجام داد این بود که توانست تورم را حداقل نصف کرده و پایین آورد.
اسلامیان همگانی کردن بیمه توسط وزارت رفاه را یکی از اقدامات بزرگ دولت تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته تمرکز زیادی روی بیمه کردن افراد با وجود تحریم‌ها انجام داده که این کار ارزشمندی است.
وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا دولت ها باید به بحث آموزش و درمان توجه جدی داشته باشند افزود: دولت لازم نیست که حتما کارخانه فولاد بسازد و در حوزه اقتصاد وارد شود بلکه باید آموزش، دفاع از امنیت و درمان را در دستور کار خود قرار دهد و بقیه امور را می تواند به مردم و بخش خصوصی واگذار کند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با یادآوری اینکه خوشبختانه در کشور ما امنیت وجود دارد اظهار داشت: ما در صندوق بازنشستگی کشوری برای کمک به بازنشستگان صندوق بازنشستگی با نظامات بیمه ای تعامل برقرار کرده ایم تا شرایط بهتری را فراهم سازیم.
اسلامیان با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان در بحث قیمت دارو کارهای خوبی انجام داده است اضافه کرد: قیمت همه دارو در سال ۹۱ واقعا به صورت وحشتناکی رو به افزایش رفت ولی با استقرار دولت تدبیر و امید قیمت داروها در کل کشور کنترل شد.
وی عمده تمرکز دولت در وزارت رفاه را معطوف به موضوع اشتغال دانست و گفت: مسئله اول کشور ما اشتغال است چرا که در حال حاضر در هر خانواده ای چند بیکار وجود دارد و داشتن شغل برای هر انسانی مانند اکسیژن لازم و ضروری است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به آمار تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و بیاان داشت: یک میلیون و دویست و هشتاد هزار نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که شامل همه سازمان های اداری کشور جز نیروهای مسلح، بانک ها و وزارت نفت می باشند.
اسلامیان عنوان کرد: سال گذشته دولت برای پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان به این صندوق حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان به ما کمک کرد.
وی افزود: هفتاد درصد مستمری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته توسط دولت پرداخت شد و سی درصد مابقی از کسورات و منابع صندوق بازنشستگی کشوری تامین شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: سال گذشته ۲۰۰ هزار وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون ریالی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تعلق گرفت و این در حالی است که میزان این تسهیلات در سال ۹۲ حدود ۴۰ هزار وام بود.
وی در پایان روز کارگر را به همه کارگران زحمتکش وتلاشگر کشور به خصوص کارگران استان لرستان تبریک گفت و یاد آور شد با فضل الهی و با تلاش و همت کارگران شاهد رشد، بالندگی و توسعه همه جانبه کشوری باشیم