موج – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: برنامه‌ریزی برای سالمندان فاقد بیمه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برنامه ششم توسعه تلاش شده توازن و تعادل در پوشش‌های بیمه در تمام نقاط کشور مدنظر قرار گرفته شده و برای آن برنامه‌ریزی شود.

علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان این مطلب تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای در سراسر کشور وضعیت یکسانی ندارد و در برخی از مناطق مرزی آمار بیمه‌شدگان به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: طی مقایسه‌های صورت گرفته‌شده مشخص شد که در مناطق مرزی کشور تعداد آمار بیمه‌ شدگان یک‌سوم سایر نقاط کشور است و به حل این معضل در برنامه ششم توسعه تأکید ویژه‌ای شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت نامناسب بیمه قشر سالمند کشور اظهار کرد: در شرایطی که جامعه ایران به سمت سالمندی در حال حرکت است اما تاکنون برای سالمندان برنامه‌ریزی مناسبی در دستور کار قرار نگرفته و اکنون شاهد هستیم که تعداد زیادی از سالمندان ایرانی فاقد هرگونه بیمه هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۰ سال آینده، بخش اعظمی از جمعیت ایران شرایط سنی سالمندی را تجربه خواهند کرد و اگر قرار است آن زمان برای برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل نشویم باید زیرساخت‌های مورد نیاز این قشر را از اکنون فراهم کنیم.

ربیعی در خصوص اقدامات صورت گرفته‌ شده در شورای عالی رفاه به‌ منظور بهبود شرایط سالمندان کشور خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در شورای عالی رفاه مطرح و ریاست جمهوری نیز همواره به آن تأکید ویژه‌ای داشته، انجام تحقیقات کافی در حوزه سالمندی و تربیت پزشک ویژه قشر سالمند است و امیدوار هستیم از این طریق تا حدود زیادی مشکلات درمان قشر سالمند را برطرف کنیم.