مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از غرفه آپاداناسرام بازدید کرد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن بازدید از غرفه آپاداناسرام در چهارمین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک با تاکید براین‏که در اقتصاد، اصلی به نام «رقابت» وجود دارد، گفت: علی‌رغم تحریم‌هایی که کشور با آن مواجه بود، بازار کاشی و سرامیک همواره به روی رقبا باز بوده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اسلامیان با تاکید بر اصل رقابت در حوزه صنعت گفت: رقابت باید در شرایط هم‏سطح صورت بگیرد و در عین این که هم‌چنان مشکلاتی در اقتصاد کشور وجود دارد امیدواریم با تغییر شرایط اخیر، شاهد تاثیرات مثبتی در رفع مشکلات باشیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص شرکت آپاداناسرام نیز گفت: این شرکت یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صندوق بازنشستگی کشوری است؛ اما چندین سال است که به علت مشکلات مدیریتی نتوانسته از ظرفیت بالای خود استفاده کند، در حالی که ظرفیت این کارخانه حدود ۳۰ میلیون مترمربع است و هیچ یک از کارخانه‌های کاشی و سرامیک کشور از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند اما امید است با تغییراتی که اخیرا در مدیریت آپادانا صورت گرفته و هم‌چنین با به‌کارگیری مشاوران زبده داخلی و خارجی، شاهد یک تحول و تنوع خوب در تولید این کارخانه باشیم.
اسلامیان در این گفت‌ وگو درباره مشکلات حوزه کاشی و سرامیک هم‌چنین خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، می‌توان به راحتی و با اطمینان گفت که همه مواد اولیه و تجهیزات کاشی متری ۲۰۰ هزار تومان ایتالیایی در کشور موجود است ولی برای تولید و ترویج استفاده از آن، تنها نیازمند تلاش و همت بیشتری در این حوزه هستیم.
وی تصریح کرد: کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا و چین منابع ما را خارج می‌کنند، در حالی که ۷ میلیون بیکار در کشور داریم که به علت ضعف مدیریت، این سرمایه‌ها راکد مانده یا در کشورهای بیگانه اشتغال ایجاد کرده‌ایم.
اسلامیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به پیشرفت و تغییرات صنعت کاشی و سرامیک آپادانا، صندوق چه حمایت‌هایی را از این شرکت خواهد داشت گفت: بزرگترین حمایت ما انتصاب مدیران خوب در این شرکت بوده است.
ایزدی: هر جا که نیاز باشد حمایت‌های لازم را از آپاداناسرام خواهیم داشت
همچنین رییس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار از غرفه آپاداناسرام گفت: امروز با تغییر مدیریت شاهد تحولات بسیار مثبتی در این شرکت هستیم و با نوآوری‌هایی که صورت گرفته آینده این شرکت را روشن می‌بینیم.
ایزدی رییس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از این غرفه تاکید کرد: با توجه به این‏که سرمایه این شرکت مختص بازنشستگان کشوری است و آن‏ها به این سرمایه چشم امید دارند، انتطار می‌رود که توانایی شرکت، رو به رشد باشد تا بتواند رونق بیشتری به سرمایه صندوق بدهد.
رییس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید براین‏که از مدیریت جدید انتظار می‌رود که مشکلات گذشته شرکت را به بهترین نحو حل و فصل کند افزود: توسعه سرمایه و فعالیت آپادانا باید در اولویت کاری این شرکت باشد البته روند فعلی شکل گرفته این انگیزه را در صندوق بازنشستگی کشوری ایجاده کرده است که حمایت‌های لازم را در دستور کار خود داشته باشد.