در مراسم 25 ذی الحجه انجام شد:

تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی و کانون‌های بازنشستگی برتر استان مرکزی

هجدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان پنجشنبه ۲۲ تیرماه با حضور استاندار مرکزی ، معاونت امنیتی ، سیاسی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استانداری ، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهر اراک و سایر مدیران دستگاه های اجرایی با  تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی ، کانونهای بازنشستگی برتر برگزار شد.

 

به  گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، هجدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان پنجشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۷ در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی با حضور استاندار مرکزی ، معاونت امنیتی ، سیاسی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استانداری ، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهر اراک و سایر مدیران دستگاههای اجرایی با  تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی ، کانونهای بازنشستگی برتر با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از بازنشستگان برگزار شد.

«صدیقه حسامی» مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی و دبیر ستاد هجدهمین بزرگداشت تکریم بازنشستگان استان در ابتدا ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به کلیه حضار و ارائه گزارش عملکرد ستاد استانی تکریم بازنشستگان، در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان همزمان با شروع دهه امامت و ولایت تا روز برگزاری همایش اصلی تکریم خبر داد.

وی تصریح کرد: امسال کلیه اقدامات و برنامه ها با هدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه در جهت ترویج فرهنگ تکریم بازنشستگان و افزایش اطلاعات عمومی شهروندان برنامه ریزی و اجرا شده است.

حسامی درباره نحوه ثبت نام و انتخاب بازنشسته نمونه ملی یادآور شد: در یکسال گذشته ۵۸ نفر نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه بانک نخبگان اقدام نموده که ۱۸ نفر نسبت به تکمیل آثار و مستندات خود اقدام کردند و ۱۸ نفر نیز به صورت فیزیکی مستندات خود را به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه دادند تا در مجموع از بین ۳۶ مورد داوری صورت گرفته ۶ نفر به عنوان بازنشسته نمونه استانی معرفی شدند.

براساس این گزارش، از فعالیت های آقایان محمدناصری فرد پژوهشگر برتر و  بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان خمین در محور علوم ، آموزش و پژوهش ، قدرت اله ترابی  کارآفرین در محور کارآفرینی و ایجاد اشتغال و حبیب اله صابری نسب چهره قرآنی و بازنشسته آموزش و پرورش منطقه یک اراک  در محور فرهنگ و هنر ، علی طاهری پیشکسوت ورزشی و بازنشسته آموزش و پرورش منطقه ۲ اراک در محور فعالیتهای ورزشی و تندرستی ، سعید فرهادی هزاوه جانباز ۷۰ درصد و بازنشسته تعاون روستایی در محور ایثار و فداکاری و عبداله سالمی بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان ساوه در محور فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه به عنوان بازنشستگان نمونه استانی ۱۴۰۲ در حضور استاندار استان مرکزی و سایر مقامات استانی تجلیل شد.

«محمد حسن آصفری» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب نیز در این همایش گفت: اقداماتی که در دولت سیزدهم برای بازنشستگان انجام شده نسبت به دولت های گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه از طرف دولت به مجلس ارایه شود یا نشود اجرای این طرح در برنامه هفتم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، به نحوی که حقوق بازنشستگان از ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خود کمتر نباشد.

وی همچنین اشاره کرد که به منظور برقراری عدالت میبایستی طرح بیمه پایه درمانی بازنشستگان تقویت گردد تا همه از یک سطح بیمه ای استفاده نمایند که در برنامه هفتم توسعه باید دنبال شود.

در پایان این این مراسم، از کانون بازنشستگان استانداری و آموزش و پرورش شهرستان ساوه به عنوان کانونهای بازنشستگی برتر و یک نفر از اعضای هیات امنای خانه امید بازنشستگان تجلیل شد.