مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با هیات صندوق بازنشستگی عراقی: آمادگی صندوق بازنشستگی جهت انتقال تجربیات اداری و اقتصادی خود به عراق

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن اشاره به نوع فعالیت این صندوق در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما آمادگی داریم عموم تجربیات خود را در اختیار مسئولان بازنشستگی و رفاه اجتماعی عراق قرار دهیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روز چهارشنبه ۷ مردادماه با علی الحلو مدیر صندوق بازنشستگی و رفاه اجتماعی عراق و هیأت همراه او دیدار کرد.
در ابتدای این دیدار اسلامیان ضمن خوشامدگویی به هیات عراقی به ایران اظهار داشت: امیدوارم این رفت و آمدها منشاء اتفاقات خوبی برای دو ملت باشد.
وی توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری حدود ۶۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر شاغل، تابع صندوق بازنشستگی کشوری هستند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهارکرد: عمده مشمولان تابع صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان‌های دولتی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و نهادهای غیرنظامی هستند.
اسلامیان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در کنار مسئولیت اداره بازنشستگان، در حوزه اقتصادی هم فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و ما در حوزه‌ه‌های اقتصادی و در رشته‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای را داریم که از آن جمله می‌توان به صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، حوزه گردشگری و دو شرکت بزرگ حمل و نقل اشاره کرد.
وی در ادامه این دیدار با اشاره به فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه هواپیمایی گفت: هم اکنون مجموعه هواپیمایی آسمان در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دارد و به طور کلی می‌توان اذعان کرد که صندوق بازنشستگی در اکثر حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کند.
وی همچنین به فعالیت بزرگترین مجموعه لبنی در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت پگاه که بزرگترین مجموعه لبنی در ایران محسوب می‌شود متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است که این مجموعه لبنی بازار بزرگی را در کشور عراق دارد و ما می‌توانیم در این حوزه کارهای مشترکی را انجام دهیم.
در ادامه این جلسه علی الحلو مدیر صندوق بازنشستگی و رفاه اجتماعی عراق، ضمن تشکر از استقبال ایرانیان از هیات عراقی گفت: صندوق بازنشستگی ایران معادل ۴ وزارتخانه در عراق فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی عراق مختص کارمندان دولت عراق است و وظایف زیادی را به عهده دارد.
علی‌ الحلو ادامه داد: صندوق بازنشستگی عراق در ارتباط با وزارت کار فعالیت می‌کند و ما همانند تمام کشورهایی که عضو جهانی کار هستند معتقد به گفت‌وگو و استفاده از روش مدیریت سه گانه هستیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی و رفاه عراق در ادامه جلسه با اشاره به پرداخت حق بیمه از سوی کارگران و کارفرمایان اشاره کرد: طبق صحبت‌هایی که با مسئولان مربوط در این حوزه شده است میزان دریافتی حق بیمه از سوی کارفرما و کارگران در کشور عراق نسبت به ایران کمتر است. در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور عراق به صورت ریشه‌ای در حال تغییر است ضمن این که این سفر مقدمه سفر وزیر کار عراق است
علی‌الحلو اظهار امیدواری کرد: هیات عراقی بتواند از ظرفیت صندوق بازنشستگی کشور ایران به نحو مطلوب استفاده کند.