از سوی دبیر همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان: راهنمای تبلیغات و اطلاع رسانی این همایش به استانها ابلاغ شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، از سوی میرمحمود سجادی دبیر همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان راهنمای تبلیغات و اطلاع‌رسانی این همایش به استان‌ها ابلاغ شد.

متن این راهنما به شرح زیر است:
در اجرای همایش ملی روز خانواده و تکریم بازنشستگان سال ۱۳۹۴ که به حول و قوه الهی روز۱۷ مهرماه مطابق با ۲۵ ذی الحجه توسط صندوق بازنشستگی کشوری و با همکاری دستگاههای اجرایی در سراسر کشور انجام خواهد شد پیام رسانی به منظور آگاهی مردم، دستگاههای دولتی و بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، پیرامون اهداف و ایجاد زمینه های مساعد برای ارتقای مقام و منزلت بازنشستگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
اطلاع رسانی همایش ملی روز خانواده و تکریم بازنشستگان سال ۱۳۹۴ با توجه به ویژگیهای خاص طراحی شده که حداقل دارای مشخصات زیر باشد:
۱. با بهره گیری از وسایل و امکانات موجود بیشترین و مناسبترین پوشش را هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر زمانی به وجود بیاورد.
۲. پیام رسانی در سراسرکشور بصورت هماهنگ و همزمان انجام گیرد.
۳. از امکانات موجود مناسبت ترین و کامل ترین بهره برداری های ممکن به عمل آید.
با توجه به توضیحات فوق اطلاع رسانی همایش در دو بخش به شرح زیر قابل انجام است.

۱-بخش اول- بصورت متمرکز توسط کمیته اطلاع رسانی طراحی و اجرا می گردد در این بخش عمدتاً به کلیات پرداخته و با بهره گیری از امکانات صدا وسیما ، مطبوعات ، دستگاههای اجرایی و درصورت لزوم بخش خصوصی ، پیام رسانی بصورت ملی وگسترده و با پوشش کامل درسراسرکشور انجام می گیرد.

۲-بخش دوم- طرح اطلاع رسانی از سوی کمیته به استانها طبق دستور العمل پیوست ابلاغ می شود این بخش پوشش استانی دارد و اجرای هماهنگ آن در تمامی استانها تاثیر بسیاری درجامعیت بخشیدن به طرح اطلاع رسانی همایش ملی روز خانواده و تکریم بازنشستگان خواهد داشت.

مسئولیت های رابطین روابط عمومی استانها:

۱. شما به عنوان رابط روابط عمومی استان طی مدت انجام فعالیت همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان بر اساس مفاد این شیوه نامه و زیر نظر مدیراستان مسئول اجرای اطلاع رسانی دراستان هستید.

۲. باید مراقبت کنید که کلیه وظایف پیش بینی شده به طور دقیق ، صحیح، کامل و منطبق با برنامه زمانی تعیین شده انجام شود توجه داشته باشید که اجرای بهنگام و هماهنگ موجب افزایش کیفیت اطلاع رسانی و ضامن اجرای موفقیت آمیز وظایف شما خواهد بود.

۳. با توجه به اهمیت همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان ، اطلاع رسانی در سطح استان به صورتی تنظیم شود که در روزهای پایانی و درآستانه نزدیک به همایش از نیرو و امکانات خود درجهت تداوم بخشیدن به اطلاع رسانی استفاده مناسب ببرید.

۴. در اجرای برنامه های پیش بینی شده ، از سوابق تجربی و مهارتهای حرفه ای خودکمک بگیرید و مسایل و مشکلات احتمالی را با تکیه بر کاردانی و نیروی ابتکار خود حل و فصل کنید.

۵. فراخوان ارسالی انتخاب بازنشسته نمونه را در زمان مناسب و به صورت صحیح بین دستگاههای اجرایی و کانونهای بازنشستگی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری توزیع نمایید.

۶. پوستر همایش که متعاقباً ارسال خواهد شد را به صورت مناسب بین دستگاههای اجرایی و کانونهای بازنشستگی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری توزیع نمایید.

۷. انجام تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق رادیو استان به جهت پوشش کامل فرستنده های رادیویی ، سهولت و سرعت درتهیه و پخش برنامه های رادیویی ، پخش مفید و موثر برنامه های رادیویی ، تعداد قابل توجه شنوندگان برنامه های رادیویی ، کم هزینه بودن برنامه های رادیویی و … از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

۸. انجام تبلیغات از طریق شبکه تلویزیونی استانی وسیله ارتباطی موثری محسوب می شود و به علت تاثیر گذاری بیشتر تلویزیون از مناسبت ترین وسیله در دسترس برای انتقال پیام های مرتبط با همایش می باشد.

۹. انتشار پیام های کتبی از طریق مطبوعات محلی به علت دارا بودن بار فرهنگی بیشتر از اهمیت ویژه ای برخورداراست تنوع روزنامه های محلی امکان بسیار مناسبی برای پیام رسانی پیرامون همایش ملی روزخانواده و تکریم بازنشستگان می باشد.

۱۰. تریبون نمازجمعه همواره یکی از مناسب ترین پایگاهها برای پیام رسانی می باشد بایستی ضمن تماس با ستادهای ائمه جمعه شهرهای استان هماهنگی های لازم را به گونه ای ایجادکنید که در روز جمعه قبل از همایش (۳مهر) و (۱۰ مهر) پیامها و آگاهی های لازم پیرامون همایش ملی روز خانواده وتکریم بازنشستگان توسط ائمه جمعه به نمازگزاران ارائه گردد. سخنرانی مدیرصندوق بازنشستگی استان یا یکی از اعضای ستاد هماهنگی همایش در پیش ازخطبه های نماز جمعه می تواند درانتقال مستقیم پیام های همایش ملی روزخانواده وتکریم بازنشستگان بسیار موثر باشد.

۱۱. موضوع جشنواره ورزشی –قرآنی ومحفل انس با قرآن درسال جاری طبق سنوات گذشته به عنوان بخش ویژه همایش ملی روزخانواده وتکریم بازنشستگان طوری برنامه ریزی گردد تا ضمن هماهنگی با اداره کل تربیت بدنی استان ، صدا وسیما ، مطبوعات ، استانداری ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کانونهای بازنشستگی استان و … مسابقه ی پیاده روی ویژه بازنشستگان ومحفل انس با قرآن ،برنامه ریزی و عملیاتی گردد و ازبرندگان همزمان با تجلیل از بازنشستگان نمونه درهمایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در حضور مسئولین محلی استان قدردانی گردد ،

۱۲. انجام سایر وظایف محوله: علاوه بر انجام وظایف و مسئولیتهایی که بر طبق این راهنما به عهده شما گذاشته شده باید وظایف و مسئولیتها را که بر حسب مورد از سوی کمیته مرکزی اطلاع رسانی کشوری یا ستاد هماهنگی همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان به عهده شما واگذار می شود انجام دهید و در هر مورد نتیجه اقدامات را به مدیریت استانها گزارش نمایید.

۱۳. ازآغاز تا پایان کار همواره درجریان پیشرفت کارها باشید کمبودها و نارسایی ها را مورد توجه قرار دهید و به موقع آنها رابه منظور رفع به مدیریت امور استانها اعلام نمایید.

۱۴. گزارش های دوره ای از اول مهر تا پایان آبان ماه هرهفته پیرامون چگونگی پیشرفت کار و اطلاع رسانی همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان تهیه و دراختیار کمیته مرکزی اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری ومدیریت امور استانها قراردهید.

۱۵. یک نسخه از کلیه اسناد و مدارک مربوط به فعالیتهای تبلیغی و اطلاع رسانی خود در استان (شامل مکاتبات ، بریده جراید ، نوار مصاحبه ها ، سی دی و دی وی دی ، عکسها و فیلمها …) را در پایان فعالیتهای همایش به همراه گزارش جامعی از چگونگی انجام کار را درمراحل مختلف به منظور مستند سازی مدارک همایش ، برای کمیته مرکزی اطلاع رسانی همایش صندوق بازنشستگی کشوری ارسال فرمایید.

بدیهی است چنانچه ابهام – سئوال یا نقطه نظر یا پیشنهاد خاصی در ارتباط با این راهنما و یا سایر مباحث همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان داشته باشید با اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل با شماره های ۸۳۵۱۳۱۱۰-۸۸۹۶۳۹۱۰ تماس حاصل فرمایید.