مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس اعلام کرد:

امکان ثبت نام بازنشستگان با مشکلات بیماری خاص برای دریافت وام ضروری

اختتامیه همایش هجدهمین دوره گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان کشوری استان تالار حافظ شیراز برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از روابط عمومی مدیریت استان فارس، عصر روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در حالی این مراسم برگزار شد که با استقبال بی نظیر بیش هزار نفری بازنشستگان کشوری استان فارس، مواجه شد.

در این مراسم که با همت مدیرت صندوق بازنشستگی استان فارس برگزار شد، بازنشستگان کشوری، مقامات استانی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و رئیس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس ، نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی ، کانون های بازنشستگان کشوری استان فارس حضور داشتند.

این همایش هر ساله با آغاز ۲۵ ذی الحجه که بنام روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده، برگزار می شود و از چهره ها و نخبگان برتر بازنشستگان صندوق کشوری استان فارس تقدیر و تجلیل می شود.

در ابتدای برنامه «سهند زارعی» مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس ضمن تبریک و تهنیت ایام فرخنده گرامیداشت سالروز تکریم بازنشستگان و خوش آمدگویی به بازنشستگان و مقامات استانی و نمایندگان مجلس، به جایگاه والای بازنشستگان کشوری اشاره کرد که بیش از سی سال در دستگاه‌های اجرایی مختلف ، خدمت کرده اند و نیاز است که اکنون که به بازنشستگی نائل شده اند، مورد تکریم قرار گیرند.

زارعی به خدمات ارائه شده صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس به بازنشستگان استان، اشاره کرد و افزود: نگاه مدیران ارشد و کشوری صندوق بازنشستگی، از جمله آقای دکتر ترکی مدیرعامل صندوق، به بازنشستگان، نگاه متفاوتی است و خوشبختانه بسیاری از خدمات صندوق به بازنشستگان، افزایش فوق العاده ای یافته است؛ از جمله با دستور مدیرعامل صندوق، وام ضروری بازنشستگان ، نسبت به قبل دوبرابر شده به مبلغ ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است که بازنشستگان گرامی با پروفایل الکترونیکی خود در سایت صندوق به آدرس sabasrm.ir ، می توانند نسبت به ثبت نام این تسهیلات اقدام و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی ادامه داد: بازنشستگانی که دارای مشکلات بیماری خاص هستند نیز با مراجعه به صندوق بازنشستگی کشوری استان، بدون نوبت از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

زارعی با اشاره به تغییرات انجام شده در تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، به افزایش سقف تعهدات این بیمه تکمیلی پرداخت.

زارعی از بازنشستگان کشوری استان فارس خواست تا با حضور در خانه های امید بازنشستگان کشوری استان ، که صندوق بازنشستگی کشوری ، جهت اجرای برنامه های رفاهی و فرهنگی بازنشستگان ، احداث کرده، موجب هرچه رونق این مجموعه ها را فراهم سازند و اوقات فراغت خود را در این مجموعه ها، پُر کنند.

گفتنی است خانه امید بازنشستگان کشوری شیراز واقع در باغ جنت شیراز در حال حاضر از خدمات متنوعی برخوردار است.

در این مراسم گروه کُر بازنشستگان کشوری خانه امید، با یک اجرای زیبا، موجب تشویق حضار شد.

در ادامه این برنامه «حمزه رستمی آقاجری» مدیر کانون بازنشستگان کشوری آموزش و پرورش استان فارس نیز ضمن تشکر از خدمات کلان و استانی صندوق ، به برخی از مشکلات و تقاضا های بازنشستگان که مهمترین آن اجرای طرح همسان سازی حقوق است، اشاره کرد.

در این همایش نیز دکتر انصاری نماینده مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون اجتماعی و فراکسیون بازنشستگان مجلس می باشد، توضیحاتی در خصوص الحاق طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ، به برنامه هفتم توسعه کشور دادند.

در ادامه این مراسم کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز ضمن تبریک روز بازنشستگان ، به اهمیت تکریم بازنشستگان اشاره کردند و ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره از جمله صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس ، به مستمر بودن این مراسم اشاره کردند.

این مراسم با اهدای جوایز و لوح تقدیر، به ۱۲ نفر از نخبگان و برگزیدگان فرهیخته بازنشستگان کشوری استان فارس که در شش شاخص ؛ علمی و پژوهشی ، فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه ، فرهنگ و هنر، ایثار و شهادت، ورزش و سلامت توسط کمیته استانی انتخاب گردیده بودند، به پایان رسید.