دکتر ربیعی: ابزارهای اقتصادی به تغییر رویکرد صندوق بازنشستگی کمک کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در همایش مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: وظیفه مدیران صندوق بهبود فضای اجتماعی بازنشستگان است.وی ابتدا به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ،ماه شهادت سرور آزادگان و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با آرزوی اجابت الهی برای برخورداری از برکات ماه محرم اظهار داشت: باید از ماجرای کربلا و نهضت امام حسین (ع) درس اخلاق و درس ادب حسینی بگیریم و با اخلاق و ادب حسینی کار کنیم.
وی کارکرد اصلی وذاتی صندوق بازنشستگی کشوری را اجتماعی و رفاهی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از منظر اجتماعی وتاثیر گذاری آن در حوزه های مختلف در کشورمهمترین وزارتخانه دولت است، ایجاد نشاط اجتماعی و بهبود شرایط اجتماعی جامعه از مهمترین وظایف وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و مجموعه های تحت پوشش به شمار می رود.
وی خاطر نشان ساخت :این وزارتخانه هم در حوزه سیاستگذاری و هم در اجرای فعالیتهای اجتماعی نقش آفرینی می کند.
دکتر ربیعی گفت :اولین کشوری هستیم که توانسته بدون مناقشه و جنگ از قعطنامه های شورای امنیت بیرون آمده و نگاه جهانیان را تغییرداده به طوری که همانهایی که قطنامه هایی علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب می کردند ، به نفع ایران تغییر رویکرد داده اند و این اتفاق بزرگی است و باید قدرآن را دانست و باید در این شرایط حساس و با تدوین برنامه های مناسب در حوزه های متعدد فعال باشیم.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به راههای افزایش بهره وری و انگیزه در نیروی کار اشاره کرد و گفت :با ساماندهی نیروی انسانی متخصص از نظر کیفی می توان بهره وری و انگیزه در نیروی انسانی را افزایش داد .
وی با تقدیر و تشکراز عملکرد مدیران فعلی صندوق اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی و مدیریت فعلی صندوق بازنشستگی کشوری شاهد تغییر رویکرد در ساختار اداری وسیاستگذاری کلان و بازگشت به سمت کارکرد بیمه ای اجتماعی با استفاده از ابزارهای اقتصادی برای نیل به اهداف و افق های آتی در این صندوق هستیم .
وی در پایان ضرورت بهره مندی و استفاده بازنشستگان از امکانات رفاهی و مراکز اقامتی شرکت های تحت پوشش صندوق با اعمال تخفیفات مناسب خواستار شد.