معارفه معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری مراسم معارفه محمود شهشهانی‌پور معاون جدید سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری یکشنبه ۲۶ مهرماه در محل این صندوق برگزارشد.
بر اساس این گزارش، دکتر محمود اسلامیان در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، افزود: اولین عارضه موجود در صندوق در دوره‌های گذشته، فقدان ساختار اقتصادی برای رصد، کنترل و نظارت بر بخش سرمایه‌گذاری صندوق بوده است که طی یک سال گذشته به تدریج ساختار اقتصادی توانمند برای راهبردهای مجموعه سرمایه‌گذاری ایجاد شده که هنوز معتقدم در این حوزه فعالیت زیادی باید انجام شود.
اسلامیان ضمن تشکر از دکتر علیرضا برادران سرپرست پیشین معاونت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی، افزود: نقیصه دوم فقدان هلدینگ‌های تخصصی در صندوق بود که با تلاش دکتر برادران و همکارانشان، هلدینگ‌های تخصصی بعد از طی مراحل بررسی و تصویب در هیات مدیره صندوق به تصویب هیات امنا رسید که می‌بایست به سرعت این هلدینگ‌ها به منظور ایجاد هم‌افزایی و تقویت وزن و برند صندوق راه‌اندازی شوند.
اسلامیان ضمن تاکید بر ضرورت فعال شدن حوزه بین‌الملل در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: شرایط جدید کشور پس از تصویب برجام، فرصت طلایی را برای تقویت ارتباطات بین‌المللی فراهم ساخته است.
در این نشست همچنین نعمت‌الله ایزدی رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز از اهتمام و همکاری تنگاتنگ دکتر برادران و همکاران معاونت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی با هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری قدردانی کرد و افزود: بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری به رغم حجم بسیار اندکی آن در تامین منابع مالی مورد نیاز صندوق، بیشترین وقت و حجم نظارت نهادهای بالادست را به همراه داشته است که امیدواریم با انتصاب دکتر شهشهانی‌پور به این سمت فعالیت‌های نظارتی تقویت شود.
در ادامه این نشست دکتر برادران گزارشی از عملکرد معاونت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق در دوره مسئولیت خویش ارایه داد.
محمود شهشهانی‌پور معاون جدید سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق، ضمن اشاره به تعداد قابل توجه شرکت‌های صندوق، در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های اجرایی این بخش، افزود: ساختار جدید اقتصادی صندوق نگاشته شده و به زودی اجرایی می‌شود. در این ساختار بخش‌های مختلفی به معاونت اقتصادی صندوق اضافه خواهد شد و از سیستم‌های اطلاعاتی به روز استفاده خواهد شد و براساس آن روابط شرکت‌ها و هلدینگ‌ها به گونه‌ای تعریف شده است که صندوق بر هلدینگ‌ها و هلدینگ‌ها بر شرکت‌های تحت پوشش خود کنترل و نظارت داشته باشند.
براساس این گزارش علیرضا برادران که پیش از این افزون بر معاونت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی عهده‌دار مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بود همچنان به عنوان مدیرعامل این شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.