مدیر صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری:

در ۲ ماه اخیر ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان استان پرداخت شد

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۲ برابر شدن تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان در سال‌جاری گفت: در ۲ ماه اخیر ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان استان پرداخت شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان چهارمحال و بختیاری، مراسم گرامیداشت روز خانواده وتکریم بازنشستگان با حضور ۴۰۰ نفر از بازنشستگان روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور استاندار، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل صندوق روستائیان و عشایر، مدیر امور شعب بانک رفاه، رئیس هیات مدیره شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد و کلیه روسای کانونهای بازنشستگی در مجتمع خدماتی و رفاهی لاله برگزار شد.

«منوچهر صفرپور» مدیر استان در این مراسم تاکید کرد: این میزان تسهیلات به ۹۰۰ نفر از بازنشستگان استان پرداخت شده است و روند پرداخت آن به بقیه بازنشستگان واجد شرایط تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار بازنشسته زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۷۰ درصد آقایان و ۳۰ درصد خانم‌ها هستند.

صفرپور به پرداخت ماهانه بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال حقوق به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: میانگین حقوق پرداختی به این بازنشستگان ماهانه ۱۱۴ میلیون ریال است.

وی با اشاره به پرداخت سه هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ یادآور شد: به هر کدام از این بازنشستگان ۱۵۰ میلیون ریال و در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال وام پرداخت شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این صندوق همچنین به فرزندان بازنشستگانی که تاریخ عقد آنان یکم فروردین‌‍ماه ۱۳۹۸ به بعد باشد ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی گفت: در این راستا متقاضیان واجدان شرایط می‌توانند به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

صفرپور به پرداخت تسهیلات طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان «حمپاد» اشاره و تاکید کرد: در این طرح برای پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ۶۰ میلیون ریال و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ۸۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

در پایان این نشست از ۲نفر از بازنشستگان برگزیده استانی و همچنین از کانونهای بازنشستگی استان قدردانی و تجلیل شد.