رئیس کانون بازنشستگان خراسان شمالی؛ صندوق به دست بازنشستگان اداره شود

رئیس کانون بازنشستگان کشوری خراسان شمالی گفت: صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است و باید به دست بازنشستگان اداره شود.
احمد قوپرانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات بازنشستگان خراسان شمالی اظهار کرد: حداقل حقوق بازنشستگان ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده که با افزایش روز افزون هزینه‌های زندگی، این میزان پاسخگوی نیاز بازنشستگان نیست.
وی گفت: به گفته مسئولان درآمدهای زیر دومیلیون و۸۰۰ هزار تومان خط فقر محسوب می شود، با این وجود چرا به مشکلات حقوق بازنشستگان رسیدگی نمی شود.

صندوق بازنشستگان به دست خودشان اداره شودقوپرانلو تاکید کرد: صندوق بازنشستگان کشور متعلق به بازنشستگان است و باید به دست خود آنان اداره شود.
وی افزود: افرادی باید سکان دار سازمان بازنشستگی باشند که قدرت کاری، اطلاع کامل از شرایط و … را داشته باشند و رفع مشکلات بازنشستگان دغدغه اصلی آنان باشد.
قوپرانلو اظهار کرد: سازمان بازنشستگی در فصل‌های مختلف سال اقدام به اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی می کند؛ اما متاسفانه افرادی که شرایط اعزام را دارند، اعزام نمی شوند.
وی افزود: امسال هیچ یک از بازنشستگان شهرستان بجنورد به سفرهای زیارتی مانند کربلا اعزام نشدند.

بدهی دولت به صندوق بازنشستگی
وی توجه دولت بر رفع مشکلات بازنشستگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت تا کنون مبالغ زیادی را به صندوق بازنشستگی بدهکار است که با پرداخت این بدهی، بحث پرداخت حقوق بازنشستگان نیز تا حدودی رفع و میزان پرداختی آنان نیز افزایش می یابد.
رئیس کانون بازنشستگی کشوری خراسان شمالی در خصوص پیگیری های بازنشستگان استان برای رفع مشکلاتشان افزود: مکاتبات بسیاری با ریاست جمهور، وزراء و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده که متاسفانه تاکنون تمام پیگری ها بی نتیجه مانده است.