در حاشیه همایش بزرگداشت 25 ذی الحجه انجام گرفت:

رونمایی از نشان ویژه پیشکسوت کشوری و تمبر یکصد سالگی نظام بازنشستگی

در آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان از نشان ویژه پیشکسوت کشوری و تمبر یکصد سالگی نظام بازنشستگی ایران رونمایی شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این آیین که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و بیش از ۹۰۰ بازنشسته استان تهران برگزار شد، از نشان پیشکسوت کشوری که به شکل درخت سرو طراحی شده بود رونمایی و به صورت نمادین به گروهی از بازنشستگان اهدا شد.

گفتنی است که درخت سرو در فرهنگ و ادب ایران زمین با قدمتی هزاران ساله، درختی راست قامت و همیشه سبز و نمادی از آزادگی، عزت نفس، پایداری، زندگی و فروتنی است که در نقوش سنتی ایرانی- اسلامی و در آثار معماری و دست بافته های سنتی به چشم می خورد.

 

رونمایی از تمبر یکصدمین سال نظام بازنشستگی

در حاشیه این مراسم همچنین از تمبر ویژه یادبود یکصدمین سال نظام بازنشستگی کشور رونمایی شد.

این تمبر مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران، تصویری از صندوق مالیه قدیم برای اشاره به سال تصویب قانون استخدامی (۱۳۰۱)، سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی (۱۳۵۷) و سال رونمایی از تمبر (۱۴۰۲) است و در آن ۲۵ ذی الحجه، به عنوان روز بزرگداشت خانواده و تکریم بازنشستگان گرامی داشته شده است.

 

اجرای زنده ارکستر سمفونی سرو سهی

از دیگر برنامه های هجدهمین بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه، اجرای پوئم‌سمفونیک «سرو سهی» بود که به سفارش صندوق بازنشستگی کشوری و توسط گروه ارکستر بزرگ ساربانگ با آهنگسازی سعید اردیانی، خوانندگی علی چراغی و بر روی اشعار استاد عبدالجبار کاکایی در تجلیل و تکریم مقام بازنشستگان ساخته شد و در این روز برای نخستین بار در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و گروهی از بازنشستگان کشوری به روی صحنه رفت و به اجرا درآمد.