مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان اعلام کرد:

تلاش برای ایجاد نظام بیمه گری در صندوق بازنشستگی کشوری/اجرای رتبه بندی برای ۶۸۲ هزار نفر از جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یکی از برنامه‌های ما در صندوق بازنشستگی کشوری این است بازنشستگان به عنوان سهامداران بیمه ملت، از خدمات درمانی مناسب و یک نظام بیمه‌گری واقعی بهره‌مند شوند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت الله ترکی» در آیین گرامیداشت هجدهمین سالگرد روز خانوادهو تکریم بازنشستگان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: بازنشستگان بهترین سال‌های عمر خود را صرف خدمت به مردم و جامعه کردند. به خاطر پاسداشت تجلیل از مقام بازنشستگان، امسال در ۳۱ استان از جامعه بازنشستگان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

او بیان کرد: در برنامه داریم تا قبل از شهریور، باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کنیم.

وی افزود: اصلاحات و دریافتی ۶۸۲ هزار نفر در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش انجام شده است و امیدوارم که تمام مطالبات سه گروه آموزش و پرورش تا پایان مرداد ماه انجام شود.

ترکی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان جامعه بازنشستگان، بیمه آتیه حافظ به عنوان یک کارگزار فعالیت دارد. در سال‌جاری تعرفه‌های جدیدی به این بیمه اضافه شده است. رویکرد ما برای سال آینده و مدت باقیمانده سال‌جاری در حوزه بیماران خاص نیز تفاوت کرده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: سازمان‌های تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری زیرساخت‌های بزرگی در اختیار دارند، در طرح جدید که از مرداد آغاز می‌شود، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌های سفر و بازپرداخت بلندمدت ۸۰ درصد دیگر هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: مکان‌های بسیار خوب ورزشی در اختیار جامعه بازنشستگان قرار خواهد گرفت و درخواست ما از وزارت کار استفاده بازنشستگان از خدمات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است.

ترکی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال امکان برگزاری برنامه های متعدد، متنوع و فراگیری برای جامعه بازنشستگان صندوق فراهم شود.

رستمی، بازنشسته آموزش و پرورش هم به عنوان نماینده بازنشستگان در این مراسم، درخواست دائمی‌کردن لایحه همسان‌سازی حقوق با اخلاف ۹۰ درصد شاغل هم‌تراز، اجزای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال‌های ۱۴۴۰ و ۱۴۰۱ با توجه به بودجه‌های سنواتی، اجرای درمان بیمه درمان فراگیر و کارآمد و اجرای دستورالعمل مناطق جنگی ۶ استان جنوبی و غربی و پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان کشوری را از دغدغه‌های جامعه بازنشستگان این صندوق عنوان کرد.