با حضور 500 بازنشسته کشوری برگزار شد؛

آیین هجدهمین سالگرد گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در استان کردستان

آیین هجدهمین سالگرد گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در استان کردستان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از بازنشستگان در سالن سینما بهمن سنندج برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، سالن سینما بهمن سنندج با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از بازنشستگان و خانواده های آنان، استاندار، معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و کانون های بازنشستگی میزبان برگزاری هجدهمین مراسم بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه در استان کردستان بود.

احقاق حقوق بازنشستگان دغدغه اصلی ماست/ بازنشستگان نمونه کشوری تجلیل شدند

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: پیگیری مطالبات بازنشستگان، تامین معیشت و امکانات رفاهی اولویت و دغدغه اصلی این مجموعه است.

محمد احمدی پیش از ظهر جمعه ۲۳تیرماه در آیین تجلیل از بازنشستگان کشوری کردستان و هجدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در محل سینما بهمن سنندج با حضور استاندار، معاون امور اقتصادی استاندار و رئیس دانشگاه‌کردستان، معاون توسعه منابع و مدیریت استاندار، فرماندار سنندج، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تعدادی از مسئولین استان و کانون های بازنشستگی و بیش از ۵۰۰ نفر از بازنشستگان برگزار شد، اظهار کرد: تکریم بازنشستگان بعنوان سرمایه‌های اجتماعی، ارج نهادن به یک عمر خدمت خالصانه به مردم در حرفه‌های گوناگون وظیفه همگانی حاکمیت و جامعه است.

وی بر اهمیت حفظ و تقویت جایگاه بازنشستگان در خانواده و جامعه تاکید کرد و گفت:بازنشستگان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که جامعه نیازمند بهره‌مندی از تجربیات گران‌بهای آنان است.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان، پیگیری پرداخت مطالبات بازنشستگان را اولویت مجموعه این صندوق و همه دستگاه‌های اجرایی استان برشمرد و گفت: تامین معیشت بازنشستگان،  فراهم نمودن امکانات رفاهی در شان و جایگاه این پیشکسوتان و رفع مشکلات این قشر ارزشمند دغدغه اصلی ماست.

احمدی تصریح کرد: بازنشستگان پایه‌های اصلی دانش و بینش جامعه و حلقه‌های ارتباط ما با تجربیات و درس‌های نسل‌های پیشین و واسطه امتداد این تجارب ارزشمند به نسل‌های آینده هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان با بیان اینکه امسال شهرداری سنندج، بهزیستی، مخابرات، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان مراسم تکریم بازنشستگان را برگزار کرده‌اند افزود: امید است با برنامه‌ریزی مدون و منسجم  دیگر ادارات استان نسبت به ارج نهادن به این قشر اهتمام ورزند.

معرفی ۸۱نفر برای انتخاب بازنشسته نمونه استان کردستان

احمدی خاطرنشان کرد: از ۲۶ ذی‌الحجه سال گذشته تاکنون ۸۱ نفر برای انتخاب بازنشستگان نمونه معرفی شدند که در نهایت ۶ نفر انتخاب و امروز تجلیل می‌شوند.

وی به آغاز طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از دولت دوازدهم اشاره کرد و ادامه داد: این طرح ناهمسان بود و امیدواریم دولت سیزدهم لایحه‌ای بی تقص به مجلس تقدیم کند که این مهم به سرانجام برسد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این مدیریت، اظهار کرد:  ۲۸ هزار و ۸۴۶  نفر بازنشسته کشوری در استان داریم که از این تعداد حدود ۷۴ درصد را آقایان و حدود ۲۶ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

احمدی خاطرنشان کرد : سال گذشته ۶ هزار و ۱۸۸ فقره وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی به بازنشستگان، ۵۱۰ فقره وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان، ۴۲ مورد وام پایان نامه دانشجویی و ۹۲ هزار و ۷۶ مورد جبران هزینه درمان پرداخت شد که با حضور مهندس ترکی بعنوان مدیرعامل صندوق مبلغ و تعداد وام های قرض الحسنه ویژه بازنشستگان افزایش یافت.

وی  با بیان اینکه حق مناطق جنگی باید به همه بازنشستگان مناطق مشمول تسری یابد تاکید کرد: یکی از خواسته های جدی ما پرداخت حق مناطق جنگی به همه بازنشستگان مشمول است.

مدیر صندوق بازنشستگان کشوری استان کردستان تاکید کرد: تمام تلاش من و همکارانم برقراری به موقع حقوق بازنشستگان عزیز است که در همین راستا پارسال ۸۵ درصد از بازنشستگان فرهنگی در مهرماه حقوق بازنشستگی خود را دریافت نمودند.

خانه امید بازنشستگان سقز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود

احمدی با اشاره به اهمیت احداث خانه امید در راستای تکریم بازنشستگان اظهار کرد: در تلاش هستیم خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز را به بهره‌برداری برسانیم.

گفتنی است براساس دستورالعمل بازنشسته نمونه هر ساله در مراسم گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه، امسال ۶ نفر از بازنشستگان کردستانی در ۶ محور اعلامی علوم، آموزش و پژوهش آقای سیدمحمد فواد ابراهیمی، فرهنگ و هنر آقای سیدمحمد امین، کارآفرینی و ایجاد اشتغال آقای احد اصفهانی، فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه خانم منیره قزاقی، فعالیت‌های ورزشی و تندرستی آقای محمد رحیم پور و ایثار و فداکاری خانم آمنه حسینی سراب شهرک طبق اطلاعات بانک جامع نخبگان بازنشسته و معرفی کانون‌های بازنشستگی، انتخاب و بعنوان بازنشسته نمونه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.
در پایان این مراسم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران برای حاضرین در این جلسه به نمایش درآمد.

گفتنی است که در پایان مراسم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران به نام «فسیل» به نمایش در آمد.