استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت برای خدمت به بازنشستگان

بهروز انتظاری در گفت‌وگو با خبر رادیو سراسری؛ استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت برای خدمت به بازنشستگان

بهروز انتظاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو سراسری، توضیحاتی پیرامون توافق‌نامه سه جانبه با آموزش و پرورش و دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای ارائه خدمات به بازنشستگان کشوری ارایه کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، انتظاری با بیان این‌که صندوق بازنشستگی کشوری در راستای کاهش سفرهای درون شهری و تلاش در جهت ارایه خدمات به بازنشستگان، توافق‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش، مبنی بر ارائه چهارده خدمت از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت به بازنشستگان امضا کرده است، افزود: با توجه به وجود چهارده هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور و به دلیل گستردگی که این دفاتر دارند، از این دفاتر در جهت ارایه خدمت به بازنشستگان استفاده می‌کنیم و هدف ما رضایت جامعه مخاطب صندوق بازنشستگی کشوری است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، گفت: ضمن ارائه خدمات به بازنشستگان آموزش و پرورش، بستری فراهم آورده‌ایم تا این خدمات را به تمامی بازنشستگان کشوری نیز ارائه کنیم.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری افزود: براساس توافق‌نامه امضا شده، این خدمات چهارماه آینده اجرایی خواهد شد؛ اما با توجه به پیگیری‌های انجام شده و نظر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای سریع این توافق‌نامه ان‌شاالله از اوایل ماه آینده این کار را می‌توانیم اجرایی کنیم.
انتظاری افزود: براساس انعقاد این توافق‌نامه استعلام مشترکین بازنشسته صندوق، اصلاح اطلاعات هویتی بازنشستگان و موظفین، درخواست قطع حقوق ناشی از فوت، چاپ فیش حقوقی و حکم بازنشستگی، هزینه بیمه عمر، درخواست وام، تقاضای تورهای زیارتی و سیاحتی خدمات گردشگری به بازنشستگان، تمدید وکالت نامه داخل کشور و درخواست کارت شناسایی و منزلت ، کاهش تعداد وراث و درخواست صدور گواهی دریافت حقوق از صندوق برای ارائه به سایر مراجع از جمله خدماتی است که به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار خواهد شد.
وی افزود: این موارد به عنوان فاز اول خدمات بوده و در نظر داریم بتوانیم خدمات دیگری نیز با هماهنگی دفاتر پیشخوان و سایر دستگاه‌های دولتی آماده و ارایه نماییم. تمامی تلاش ما براین است که عزیزان بازنشسته بتوانند بدون مراجعه به صندوق بازنشستگی کشوری چه در تهران و سایر استان‌ها خدمت مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل دریافت نمایند.

تهیه کننده: راحله شیخ