بسیج، معادلات جنگ تحمیلی را برهم زد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش بسیج صندوق: بسیج، معادلات جنگ تحمیلی را برهم زد

همایش بسیجیان صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، فرمانده حوزه مقاومت بسیج، معاونین، مدیران کل و بسیجیان صندوق، عصر دیروز در تهران برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری؛ در این همایش دکتر محمود اسلامیان با تبریک هفته بسیج به بسیجیان گفت: ما باید قدردان خدمات بسیجیان باشیم.
وی در ادامه اتفاقات مهم کنونی در کشور را افتخار و سربلندی برای میهن دانست و با بررسی وضعیت تاریخی ایران بعد از دوره صفویه اضافه کرد: ضعف و افول کشور در دوره قاجار و پهلوی نتیجه خوش گذرانی‌ها و تن‌پروری‌های شاهان گذشته بود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، انقلاب ایران را ثمره دو نهضت شکست خورده پیشین دانست و گفت: انقلاب بزرگ مردم ایران با مدیریت مردی آسمانی و هوش بالای امام خمینی (ره) به بارنشست.
دکتر اسلامیان تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام (ره) را یکی از بزرگترین و بی بدیل‌ترین فرمول‌هایی دانست که موجب به بارنشستن انقلاب و مصون ماندن آن از گزند دشمنان خارجی و گروهگ‌های معاند شد.
وی در ادامه سخنان خود بسیج را برهم زننده معادلات دشمنان داخلی و خارجی خواند و به امنیت و ثبات کنونی در کشور که نشان دهنده جایگاه ویژه ایران است اشاره کرد و گفت: این موضوع گویای ارزشمند بودن خون شهدا و فداکاری‌ها و رشادت‌های آنان است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه گفت: من در همان هفته‌های اول جنگ به میدان رفتم ما آن روزها چیز زیادی برای دفاع نداشتیم و می‌توانستیم عراقی‌هایی که آن سوی کارون ایستاده بودند ببینیم بدون اینکه امکاناتی برای دفاع داشته باشیم ؛ اما بعد از تشکیل بسیج مردمی از طرف امام خمینی(ره) مردم به جبهه‌ها سرازیر شدند و با دست خالی جلوی دشمن ایستادند و صحنه‌های عظیم و باورنکردنی از اخلاص و مقاومت خلق کردند.
دکتر اسلامیان، با اشاره به جایگاه ویژه بسیج در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان گفت: بسیج یک نهاد مردمی ا‌‎ست که فراتر از جنگ‌های کلاسیک ارتش است. این ایده که همه بیایند و از کشور دفاع کنند یک فرمول پیچیده وقاعده‌مند بود و تنها راه جلوگیری از ترورهایی که در ابتدای انقلاب بوسیله گروهک‌هایی مانند منافقین صورت می‌گرفت.
وی اضافه کرد: هر روز می‌دیدیم عناصر خدوم نظام در این عملیات‌ها ترور می‌شوند و امام خمینی (ره) با بسیج کردن مردم به آنها نشان داد که خودشان باید جلوی این گروه‌ها بایستند و با نظام همکاری کنند تا ریشه این تروریست‌ها خشکانده شود.
دکتر اسلامیان، با اشاره به این که امروز همه به قدرت مردمی بسیج ایمان دارند به سخنی از رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از مصاحبه‌هایش که بر قدرت مردمی ایران تأکید داشت ، اشاره کرد وگفت: رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ خبرنگاری که از او می پرسد چرا به ایران حمله نمی‌کنید تا کار را یکسره کنید؟ می گوید: ما با شناختی که از پیشینه مردم ایران داریم خوب می‌دانیم اگر بخواهیم با این مردم وارد جنگ شویم آنها از مرگ نمی‌ترسند و حتی اگر یک میلیون کشته هم بدهند، با ما کنار نمی‌آیند.
در ادامه ی این مراسم، بهبود خلیلی، فرمانده بسیج ناحیه مقاومت صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج به همه بسیجیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بسیج را مجموعه‌ای از پاک‌ترین و مخلص‌ترین انسان‌ها دانست. مجموعه‌ای که موجب نگرانی دشمنان و شاد بودن دوستان می‌شود.
وی بسیج را شجره طیبه و مکتب عشق خواند و امنیت و ثبات کشور را مرهون خون شهدا و فداکاری‌های آنان در جبهه‌ها دانست.
خلیلی بسیج را حافظ باورها و ارزش‌های کشور دانست و در ادامه گفت: بسیج با نیروهای متخصص و مخلصی که در اختیار دارد این توانمندی را داراست که در قالب کارگروه‌های تخصصی به صندوق بازنشستگی کشور کمک کند.
در پایان برنامه از بسیجیان نمونه حوزه مقاومت و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشور تقدیرشد.

بسیجیان نمونه صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه:
مهدی طرلانی، سیدحمزه قاضی میرسعید، مرتضی قدرتی‌پور، حسین نظامی از حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری.
اشکان رضایی از شرکت آپادانا سرام.
حسین پورخدایی، میلاد روشناس، حمزه علیپور از شرکت آتیه صبا.
محمود سیل سپور، مجید ناصری از استان تهران.
مصطفی خدایار، علی سخن‌خوش از شرکت ایرانگردی و جهانگردی.
نعمت الله اجلالی، سجاد محمدی از شرکت تراز پی ریز.
رضا ربیعی از شرکت پرشین‌گلف.
الهام رنجبر، رزی محمودی از شرکت صبا جهاد.
هادی سهرابی از شرکت صنایع شیر ایران.
احد خزایی، فرشته سلطان‌آبادی، مسیب عین‌مرجانی از پایگاه مرکزی صندوق بازنشستگی کشوری.