دکتر ربیعی، تأکید کرد: رویکرد مدیریتی صندوق بازنشستگی تداوم یابد

دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش سهم فعالیت‌های اقتصادی در منابع و حرکت به سوی افزایش ورودی‌ها را دوگام اساسی برای خروج صندوق بازنشستگی از وضعیت نامناسب فعلی دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری؛ وی که با محمود اسلامیان، هیأت مدیره و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری در محل این صندوق دیدار می‌کرد، ساماندهی فعالیت شرکت‌های زیر مجموعه و حرکت به سوی بازدهی بیشتر را از اولویت‌های مدیریتی صندوق برشمرد و گفت: در کنار اصلاح ساختاری فعالیت‌های اقتصادی، بازگشت کارکنان قراردادی دولت به صندوق بازنشستگی کشوری به منظور افزایش ورودی‌ها از جمله اقدامات دیگر برای برون رفت صندوق از شرایط فعلی است.

وی ضمن تأکید بر تداوم رویکرد جدید صندوق افزود: درگذشته صندوق بازنشستگی فعالیت‌هایی از جنس کارپردازی با ماهیت صرفاً مالی انجام داده است، که این رویکرد با حضوردکتر اسلامیان تغییر و به صندوقی با ماهیت اجتماعی – اقتصادی به عنوان یک نهاد بیمه‌گر اجتماعی تبدیل شد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

وی خواستار استفاده بازنشستگان کشوری از امکانات ورزشی و فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت خود بازنشستگان به منظور بهره‌مندی از تجارب آنان می‌بایست در دستور کار قرارگیرد.