بارمالی بازنشستگی زود هنگام دیده شود

دکتر اسلامیان ، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری:
بارمالی بازنشستگی زود هنگام دیده شود

مدیر عامل ، هیأت مدیره و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری میزبان وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی در محل صندوق بودند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، دکتر محمود اسلامیان ، در گزارشی از روند فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: در سال گذشته تلاش کرده ایم در چند حوزه تصویری از گذشته و حال صندوق استخراج کنیم. به همین منظور محاسبات اکچوئری در مدت ۸ ماه انجام شد وگزارش‌ها توسط گروه های تخصصی نیز بررسی شد تا گزارش محکم و قابل دفاعی بدست آید. وی اضافه کرد: در مجموع بررسی های سه دهه توسط نهادهای دولت و نهادهای قانونگذار ۲۶ تصمیم دارای بار مالی سنگین بر منابع و مصارف صندوق استخراج شد.
دکترمحمود اسلامیان ، در خصوص اعتبار بیمه تکمیلی سال ۱۳۹۴گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای بیمه تکمیلی بر اساس کتاب ارزش نسبی بر مبنای تعرفه در نظرگرفته شده است که از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بیمه شدگان دریافت خواهد شد و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق پرداخت می شود و برای نظارت مستقیم و دقیق بر بیمه شدگان نیز سیستم هوشمند نظارت ایجاد کرده ایم که در این سیستم روند آغاز درمان تا ترخیص بیماران قابل مشاهده و بررسی است.
وی افزود:از شرکت بیمه خواسته ایم برای پرداخت هرمبلغی نظارت قوی تری داشته باشند و در سیستم نظارتی نیز هفت نفرکارشناس بیمه‌ای و یک پزشک برای نظارت تعیین شده است.
دکتر اسلامیان ، هدف از راه‌اندازی این سامانه را تشکیل پرونده الکترونیکی و کارت الکترونیکی سلامت، برای مدیریت جامع اطلاعات بر روی خدمات درمانی دانست و گفت: با این سیستم امکان نظارت بهتر بر روی خدمات دریافتی بازنشستگان مهیا می‌شود که موجب تسریع‌ ارایه خدمات است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ، وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق را در سال ۹۳ اینگونه تشریح کرد: ۲میلیون نفرتحت پوشش بیمه تکمیلی که از این تعداد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و سایر افراد بیمه شده تبعی هستند. طی این مدت حدود۲ میلیون و۳۵۶ هزار سند درمانی ثبت و ۳۳۰ هزار معرفی نامه بیمارستانی توسط صندوق بازنشستگی صادر شده است.
وی گفت: از تعداد یک میلیون و ۲۶۶هزار بازنشسته حدود ۷۰۰ هزار نفر فرهنگی هستند که خوشبختانه ، همکاری خوبی بین صندوق و آموزش و پرورش برقرار شده تا اطلاعات شاغلین را در اختیار صندوق قرار دهند و از این طریق اطلاعات کامل‌تری از مشخصات شاغلان داشته باشیم.
دکتر اسلامیان در ادامه گفت: هم اکنون پرداخت های حقوق بازنشستگان از دوطریق مستقیم انجام می شود که شش استان را در بر می گیرد و پرداختی سایر استان‌ها تا پایان سال نیز به صورت مستقیم انجام خواهد شد.
وی به برنامه ششم اشاره کرد وگفت: مقرراست ، صندوق‌ها به صورت چهار صندوق تامین اجتماعی، کارگری، نیروهای مسلح و بازنشستگی کشوری درآیند وکل کارکنان دولت در صندوق‌های دیگر وابسته به دستگاه‌ها به صندوق‌ بازنشستگی کشوری وارد ‌شوند.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ، موج بازنشستگی زودرس را نادرست خواند و تصریح کرد: بار مالی بازنشستگی زود هنگام دیده شود و تا این موضوع حل نشود امکان بازنشستگی فراهم نخواهد شد.