عقلانیت و تدبیر، چرخه اقتصادی منفی صندوق ها را به سامان می رساند

دکتر محمود اسلامیان، درمعارفه مدیران جدید هولدینگ های صندوق بازنشستگی:
عقلانیت و تدبیر، چرخه اقتصادی منفی صندوق ها را به سامان می رساند

احکام جدید مدیران دو هولدینگ‌ غذا، دارو و کشاورزی، عمران و ساختمان و اعضای هیأت مدیره شرکت صبا جهاد متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری از سوی دکترمحمود اسلامیان به آنان ابلاغ شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، دراحکام جدید علی رومی به مدیریت هولدینگ غذا ، دارو و کشاورزی و سید عباس هجرتی به مدیریت هولدینگ عمران و ساختمان و سید هانی میرمحمدعلی ، مسعود حسین زاده وجدانی ، حسن مهدیون و مهرنوش امجدی گلپایگانی به عنوان
اعضای هیأت مدیره شرکت صبا جهاد منصوب شدند.
درساختارجدید شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری۶ هولدینگ تخصصی غذا ، دارو وکشاورزی، عمران وساختمان ، صنعت و معدن ، حمل و نقل وگردشگری ، انرژی و مالی پیش‌بینی شده است.
دکتر محمود اسلامیان ، در مراسم معارفه مدیران جدید هولدینگ ها و اعضای هیأت مدیره شرکت صبا جهاد با اشاره به فلسفه تأسیس صندوق بازنشستگی کشوری و با توجه به اقداماتی که در این سه دهه توسط نهاد مجلس و نهاد دولت انجام شده است ، گفت: صندوق‌ به خاطر این تصمیمات دچار یک چرخه اقتصادی منفی شده که در صندوق‌های بازنشستگی مانند نیروهای مسلح هم قابل مشاهده است و ما امیدواریم با عقلانیت این وضعیت بررسی و تدبیرشود.
وی گفت:در رابطه با بیمه‌ها کارخوبی انجام شد و یک محاسبه اکچوئری در صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفت و گزارش مستندی تهیه شده تا دست کم بتوانیم تصویری از صندوق به دولت و کشور ارائه دهیم تا مشاهده شود چه اتفاقی افتاده که در سال ۹۴ بخش زیادی از حقوق‌ها توسط دولت تأمین می شود و این وضعیتی است که در سال‌ آینده ادامه خواهد داشت.
دکتر محمود اسلامیان ، با اشاره به نبود ستاد نظارتی در گذشته در حوزه سرمایه‌های صندوق افزود: پیش از این درصندوق ساختارنظارتی نداشتیم ومعاونت اقتصادی باتعدادی افرادکم و ساختاری محدود نمی توانست یک سرمایه بزرگ را اداره کند.
دکتر محمود اسلامیان با اشاره به کسری بودجه سال اخیر صندوق بازنشستگی،گفت: با هوش و ذکاوت و مدیریت درست می‌توان کارهای بزرگی کرد. با توجه به اینکه بازنشسته‌ها در دولت گذشته ۶۷ درصد قدرت خریدشان کاهش یافته است، انتظار ما این است که دوستان در هولدینگ‌ها و شرکت‌ها با تلاش بیشتر به سودآوری بیشتر توجه نمایند.