در مراسم 25ذی الحجه مطرح شد:

از تجربیات ارزشمند بازنشستگان استفاده شود/ واگذاری زمین به بازنشستگان بوشهری که فاقد زمین و مسکن‌ هستند

نماینده شهرستان های بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: از بازنشستگان باید بعنوان سرمایه های مجرب جامعه در کنار فعالان عرصه های مختلف و در جایگاه مشاوران و راهنمایان استفاده شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان بوشهر، «عبدالکریم جمیری» نماینده شهرستان های بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در مراسم‌ تجلیل از بازنشستگان نمونه‌ بیان کرد: بازنشستگان با تجربه ارزشمندی که دارند به عنوان هادی، مشاور و مکمل می توانند به کارآمدی اداره‌ کشور کمک‌ نمایند و این در همه‌ کشورهای پیشرفته مرسوم است.

وی همچنین افزود: دولت باید منابع لازم‌ را جهت همسان سازی حقوق و درمان بازنشستگان تأمین نماید.

جمیری با بیان اینکه پرداخت فوق‌العاده مناطق عملیاتی از خواسته های بازنشستگان حوزه‌ نمایندگی وی است‌ اضافه کرد: فوق العاده مناطق عملیاتی که به شاغلین پرداخت می‌شود و نمایندگان مجلس طی استفساریه ای برای بازنشستگان نیز تصویب کرده‌ اند، از وزارت رفاه پیگیری خواهد شد و امید است‌ هر چه زودتر به بازنشستگان نیز پرداخت شود.

«داریوش کشتکار» مدیر بازنشستگی استان نیز در ابتدای این همایش ضمن ارائه گزارش برنامه های ۲۵ ذی الحجه گفت: تکریم بازنشستگان باید در خانواده و نهادهای ارائه دهنده خدمات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: بازنشستگان در همه عرصه‌ های کشور حضور ارزشمندی داشته‌ اند؛ از پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس که هم اکنون ۱۰۰۰ جانباز و ۱۶۶ آزاده تحت‌ پوشش صندوق بازنشستگی در استان هستند.

کشتکار ادامه داد: همچنین سال‌ها تلاش و کوشش در خدمت برای کشور که ضرورت‌ دارد که شایسته ترین تکریم از طرف مسؤلین جهت‌ این عزیزان صورت پذیرد.

دراین مراسم اصغر جعفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز گفت: حاکمیت استان توجه ویژه ای نسبت به بازنشستگان داشته‌ و تنها استانی که استاندار دارای مشاور امور بازنشستگان کشوری و لشکری اس، استان بوشهر است‌.

جعفری افزود: چندین جلسه کارگروه امور بازنشستگان با دستگاه های اجرایی و کانون‌ها برگزار و مسائل و مشکلات آنان بررسی و در خصوص آن اقدام شده است‌.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم موضوع خانه‌ امید بازنشستگان است ادامه داد: این موضوع قبلا” با جدیت توسط استانداری پیگیری شده و در همین مراسم‌، توافقنامه واگذاری زمین جهت‌ احداث مجموعه فرهنگی و رفاهی و گردشگری بازنشستگان امضا خواهد شد.

معاون استاندار همچنین از واگذاری زمین به بازنشستگانی که تاکنون فاقد زمین و مسکن‌ بوده‌ اند خبر داد.

در پایان این مراسم از ۷ بازنشسته نمونه استان تجلیل شد.