ماهنامه ثمر منتشرشد

در جدیدترین شماره ماهنامه فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی ((ثمر)) متفاوت تر از شماره های پیشین ، موضوعات متنوع وگوناگونی در چهار بخش جامعه ، اقتصاد ، سلامت و پیشنهاد به رشته ی تحریر درآمده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ؛ سرمقاله این شماره ، با موضوع نظام بازنشستگی که قدمتی ۹۳ ساله دارد به قلم محمود اسلامیان نوشته شده است. در بخشی از سرمقاله آمده است: پس از ۱۷ ماه از سپری شدن دوره چهارم مجلس شورای ملی زمزمه ی پیدایش نظام بازنشستگی به جبر یا ضرورت شنیده شد. از ۹۳ سال پیش تاکنون قوانین نظام بازنشستگی در سیری تاریخی نهاد قانونگذار و نهاد دولتی فراوانی را به خود دیده است وگاه دستخوش حذف یا اصلاحاتی شده است.
در یکی از صفحات این شماره به مناسبت آیین یلدا می خوانیم: یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که لذت دقیقه ای بیشتر به هم اندیشیدن را باید جشن گرفت.
((بی تعارف)) پای ثابت هر شماره ماهنامه است که پنجره ای برای طرح پرسش های بازنشستگان فرهیخته ی کشور و پاسخ به آنهاست.
ایده هایی برای لذت بردن از دوران بازنشستگی ، تصاویر برگزیده ماه ، سفرنامه ، گپ وگفت ، پرسه درخبرهای بین المللی ، بررسی سن بازنشستگی ، موفقیت پس از بازنشستگی ، زندگی پس از بازنشستگی ، مرورخبرهای برگزیده ، اینفوگرافی بازنشستگی ، شیوه های پیشگیری از بیماری ، توصیه های تغذیه ، شیوه های تشخیص بیماری ، سبک زندگی سالم ، معرکه گیری با نوه ها ، پیشنهادهای فرهنگی ، پیشنهاد سفر و دل نوشته ای از یک بازنشسته بخشی از مطالب این شماره ((ثمر)) است.
شماره ۳۰۵ و ۳۰۶ نشریه ثمر در ۸۴ صفحه به مدیر مسئولی حامد شمس و سردبیری شهرام فرهنگی از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری منتشر شد.